Alla inlägg den 6 mars 2018

Av eva johansson - 6 mars 2018 21:12

Vi har alla våra husgudar, med texter, musik, målningar tex som bara kryper in i en , som får en att må bra ... som får en att bara slå av allt annat...
Jag har några valda favoriter .. en som jag valde att missa, som jag ångrar ibland .. och som jag följer och som jag delar vidare ..

Här får ni lite av Mange från mig.

Håll till godo <3

Av eva johansson - 6 mars 2018 18:48

Gillar detta med att klura till lösningar för filurer... denna vår är spännande, den innehåller en hel del klura.
Vi är ett gäng med tusen och en tankar.. vi klurar från olika håll, försöker klura var man börjar och vill tro jag tänker rätt ...
En liten verksamhet som skall göra en tillfällig förändring under kort period med nya och gamla och fler aktörer.
En del klarar inte av större förändringar och vissa är mer flexibla.
Frågan är när man gör denna blandning är att vilka filurer ingår, vilka behov finns ...och vad kan erbjudas med de verktyg vi har?
Det blir spännande och se .. möjligheter finns, tiden för planering är knapp ... så hur gör vi bäst för att inte ta oss vatten över huvudet?..

Av eva johansson - 6 mars 2018 18:12

Nu var vi här igen dessa enkäter då skolan vill veta allt ....
Det är för att kunna fånga upp barn som far illa fortare, skulle kunna köpa det om jag trodde på det ...
Vi har en del saker som hänt runt oss men jag vill inte att det skall vara nått som ligger på deras möjlighet att vara enskilda individer.
Jag är den som söker stöd och hjälp jag är inte rädd för att vara obekväm även om det inte alltid är så kul.
Hur många familjer svarar sanningsenligt på dessa enkäter ? ...
Det är ju bra att de är frivilliga ...

Fick en fråga av rektorn på vårt senaste möte när vi pratade om ett magproblem, kände att hen misstror att problemet finns ... hjälp är insatt av sjukhuset vi får lita på dem sa jag.

Har tyvärr sett hur andras svårigheter och problem kan bli problem hos dem som inte har dem, vilket motstånd man kan möta bara för att en anhörig hade de jobbigt.
Så jag vägrar svara på enkäten .. den är frivillig står det och jag säger bara nej !

En del kan tycka att jag har fel, det får ni .. jag vet att jag har rätt om detta för oss :)

Ovido - Quiz & Flashcards