Alla inlägg under maj 2018

Av eva johansson - 23 maj 2018 13:57

Jag gillar ju när det står klart och tydligt vad som gäller, men det finns alltid ett om eller ett men som inte står nerskrivet eller så står det där någonstans men inte i direkt samband med det du söker.
Hur som helst en filur fick beviljat för något som hände för snart 6 år sedan !! Och det tog dem ett år att fatta beslutet .. tänka sig !!
Då ringde jag för att kolla upp det andra som är anmält till Folksam ... det beslutet var taget igår och jag skulle få vänta på brevet fick inget besked via telefon !! Det måste ju betyda avslag .. så vi får se ..
Att det skall ta ett helt år att få ett beslut när alla handlingar och intyg är inlämnat känns länge ... men nu bara en dag bort ;) ...

<3

Av eva johansson - 22 maj 2018 21:47

Det spelar ingen roll vad du gör för någon om den personen inte bryr sig om dig .. det kan göra ont för stunden man tänker på hen.
Men att veta att man gjort allt som stod i ens makt för att finnas där för all tid, men det räckte liksom inte till.
Min kärlek tar ju inte slut .. den har gått i viloläge står här fast besluten att den aldrig kan försvinna .
Love You My first love to the moon and back!

Av eva johansson - 20 maj 2018 23:01

Inte självklart åt samma håll men försökte nå samma mål ..
En väg är inte den enda en väg är inte den självklaraste ..
Vi stannar upp och upptäcker att vi fortfarande står tätt intill ..
Smyger närmare för att dela det mest intima ..
vi känner en skuld, en förlorad sanning och en delad lycka..ett vi <3

Av eva johansson - 18 maj 2018 12:59

Bibblo är den plats där man finner lugn och ro ! Det är den bilden jag får av den miljön .. här pratar man med de små bokstäverna visar hänsyn till andra som sökt sig till denna mysigt tysta miljön med alla dessa fantastiska berättelser runt oss.
Här kan du drömma dig bort i en fantasi värld, vilken du vill bara välja.. du kan söka fakta om saker som intresserar dig och mycket annat..
Du kan även söka dig hit för att lyssna på tystnaden ..... trodde jag ...jag vet inte var denna fantastiska bild av vad bibblo står för försvann men jag tycker det är oerhört trist när 10-15 ungar i nedre tonåren stormar in i lugnet och stör miljön.
Fick de aldrig veta hur man gör på bibblo ?
Vem glömde berätta och visa för dem ..?
På den svartvita tiden fick vi med oss det hemifrån, från skolan och från bibblo ... där bibliotikarien visade att här används de små bokstäverna. :)

Av eva johansson - 15 maj 2018 22:36

När allt inte blev som man trodde och önskade utan totalt annorlunda och man får dåligt samvete för att man känner sig glad och lycklig trots allt ....
Men är det så att om man känner att man misslyckats eller att man förlorat något på ett sätt man aldrig trodde var möjligt så har man ingen rättighet att känna lycka ...
Jag hoppas att det inte är så men när jag tänker på min förlust kommer det dåliga samvetet .. har jag någon rätt till lycka ??
Borde jag inte försöka ytterligare att få någon chans till försoning .. borde jag vara den som kryper till korset bara för att jag är den ner vuxna även om jag inte känner att jag gjort fel ..... även om jag känner att jag inte skulle gjort annorlunda... jag bara kämpade för livet en andra gång ...
Även om jag stod där igen hade jag valt samma väg .. utgången blev inte vad jag väntat och önskat men den blev levande.
Jag hade inte kunnat förlåta mig själv om jag inte valde livet...
Så det dåliga samvetet hör inte hemma här .. skall jobba på en vräkning, få bort den så snart det går och njuta av den lycka jag känner ...<3

Av eva johansson - 12 maj 2018 12:18

Att få denna text mitt i natten gör ju inte längtan efter filurerna mindre <3

Av eva johansson - 12 maj 2018 12:01

Förra året vid denna tidpunkt gick pigge och gnidde runt i knoppen och funderade och planerade vad som behövs vara gjort innan Amsterdamarna skulle komma hem.
Jag hann inte allt pga handen så har en hel del att fixa denna sommar ... det tar den tid det tar..kommer prioritera mina människor i vanlig ordning alla öppningar som bjuds <3
Inget försvinner ju över att jag väntar med det .... värre är det med att missa de man älskar.

Av eva johansson - 11 maj 2018 12:01

När något fruktansvärt händer och filurer visar ett enormt civilkurage då lättar det i hjärtat. Jag blir stolt över deras modiga insats att stå upp för den utsatte.
Då vet man att de är full av empati och kommer att klara av livets svårigheter.
Det budskap man har velat gå fram har nått sitt mål.
Nu kan de fokusera på att stå stadigt bredvid de svallvågor som kommer efter stormen, men i den rustning de bär kommer det att gå vägen.
Livet är underbart på många sätt men även skrämmande tillsammans blir man stark mot galenskap, låt den bara inte bygga bo i din själ.

Ovido - Quiz & Flashcards