Alla inlägg under juni 2018

Av eva johansson - 24 juni 2018 12:18

Helgen är över den bjöd på en del möten med några av mina favvo människor !
Många fattades som vanligt men man kan nig aldrig få möten av denna slag riktigt komplett .
Midsommar bjöd även på lugn och trivsamhet jag älskar ju stöket i mitt hem när den orsakats av dem jag älskar Nu fem dagar kvar till semestern och med hopp om fler möten mera stök här ..
lite måsten under semestern men ingen stress.

Av eva johansson - 17 juni 2018 04:31

En cykeltur med min fina Siv genom ett enformig fantastisk Luleå . Mitt i natten eller egentligen den tidiga morgonen, solen letar sig upp ...
Vi promenerar med cyklarna från en mysig kväll på Pride festivalen, många förälskade par hinner förbi oss men vi fortsätter leda våra cyklar ..,
En öl hos Siv och ett trevligt samtal åter igen mellan två Vänner som lika kunnat vara systrar ...min fantastiska vän <3
På vägen hem .. eller inte hem men till finaste Min ;) kommer tankar om hur enkelt allt var förr ...
Kan ni ens ana hur många mil cykel eller promenad jag spenderat i denna fantastisk fina stad jag gjort utan att känna rädsla ??
Att veta att våra ungdomar inte ens kan känna sig hälften så säkra nattetid än jag gjort är ju super idiotiskt tokigt!!!! Hur kan vi ens tillåta det ????

Av eva johansson - 10 juni 2018 16:21

Tror aldrig jag längtat så mycket till sommarlovet som nu ! Lov brukar ju betyda jobbigt i vanliga fall... men jag är verkligen sjukt trött på möten med skolan...sms..samtal och ogiltig frånvaro.
Jag är trött på att strida! Jag vill ha en lugn och trivsam period nu ..
Att ständigt strida för barns lika värde oavsett funktion är jobbigt som tusan, skolan skall guida, vägleda och undervisa inte uppfostra våra barn det skall vi göra själva och det blir jobbigt när man tom skall strida för den rättigheten.
Jag försöker lära mina barn att de skall stå för vad de gör och vad de tycker och tänker och aldrig ta skit för vad någon annan gjort.
Jag förstår att om ens kompisar gör nått och man är med men inte delaktig så får man oxå skulden. Den skulden verkar en del vuxna tycka är tyngre eftersom barnet inte sa ifrån när kompisarna gjorde nått ... men samtidigt kan man inte lägga skuld till barnet att den skall uppfostra sina vänner, vi ställer större krav på barn än vi ställer på vuxna i en sån situation.
Kollektiv bestraffning är förbjudet och man skall nog vara försiktig med att bygga klyftor .
Ett barn som är bredvid men inte delaktig skall inte straffas hårdare än det barnet som är aktiv dum .

Av eva johansson - 9 juni 2018 00:38

En trevlig kväll med dunder mycket skratt kan även erbjuda sjukt många tårar..
Att förstå hur man torkar dem är det inte många som fixat ... detta är inte en kritik till er som tror att ni misslyckats ...
Detta är en längtan efter sin förlust ...
Att älska någon så djupt som jag gör och ändå förlora ... en smärta ingen någonsin kan fatta .
Jag försöket men kan inte accepterar ... lives go on.... and on and on ... I still stand here ..

Av eva johansson - 7 juni 2018 21:44

Jag är den enda kvar av den personalstyrka som startade upp NG för 6,5 år sedan snart. De har alla övriga byts ut under åren .. andra har tillkommit..
Blir en del funderingar när tankarna kommer, träffat på helt underbara personer att jobba med vi skrattar väldigt mycket på jobbet.
Så funderar jag på att tänk OM man fick sätta ihop sitt eget arbetslag.. det skulle bli en del förändringar men ett par tre skulle jag behålla.. sen skulle vi behöva bygga ut dagverksamheten för skulle vilja ha in några fler personal ;)
Nu händer så mycket spännande oxå .. många projekt är igångsatta .. och nyfiken och ivrig som jag är så håller jag mig framme för att delta.
Visst det finns en grej som jag backat men som så många andra brinner för så att släppa just det känns inte alls fel.
Ibland så tror man ju på olika saker ... mycket kan man stötta och driva vidare men inte allt.

Ovido - Quiz & Flashcards