Alla inlägg den 15 september 2018

Av eva johansson - 15 september 2018 20:46

Det man trodde man var för gammal för, det tåget man trodde hade passerat ... kanske vände det och backade för att livet ansåg att jag borde möta honom <3 ... den där fina, mysiga..helt härliga filuren <3 som gör mig glad.. som säger vi får glömma alla problem och ta hand om varandra ;)

Av eva johansson - 15 september 2018 20:12

Sorg..det är en tuff bit att gå igenom. När man förlorar någon, när döden hämtat den man älskar då finner man ett sätt att sörja till slut ... ett sätt att leva, för en del tar det längre stund än för andra och inget är fel eller rätt sätt, man måste hitta sitt sätt.
Det är därifrån man utgår och omstartar ..
Men jag tror fortfarande att den värsta sorgen är att förlora någon man älskar som lever..<3
Att inte få höra den välbekanta rösten i telefon och ändå är det bara ett samtal bort .. att inte få vara delaktig i vad som händer och sker i det liv man var med och skapade är en tuff sorg.
Mer och mer sällan kommer jag ner i det sorgsna ..men idag är ju ingen vanlig dag det är ju den första dagens årsdag <3

En dikt från ett album.
Jag ligger vaken i natten , hos dig min sovande son.
Och ser på din ljuvliga skapelse, som skänkt oss ovanifrån.
Små händer som vilar tillsammans, ett ansikte fyllt utav ro.
Det tycks som den soliga lyckan i dina drömmar bo.
Nu måste jag krama dig stilla och värmas av kraften du ger.
Den fullkomliga jag känner jag önskar mig ingenting mer. <3

Din mamma -85

<3

Av eva johansson - 15 september 2018 01:36

Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår <3
Hur mycket man än gör sitt bästa och försöker göra allt så bra man bara kan så blir inte resultatet så som man vill ändå... det beror på många olika faktorer ..
Man kan bara hoppas att ens kärlek räcker fram till slut.
Livet hade kunnat vara enklare och kunnat se annorlunda ut... men man får acceptera vad det är och vara lycklig för det man har.
Kommer alltid fira denna dagen <3

Ovido - Quiz & Flashcards