Alla inlägg under november 2018

Av eva johansson - 28 november 2018 16:00

Ärren finns kvar .. ibland kliar de och gör sig påmind om varför de finns. Vissa datum ger ledsamhet och även ångest och sorg..men på ett hanterbart sätt idag. Gråter inte hysteriskt längre även om tårarna kan trilla tyst och lugnt.
Slutet på året är den jobbigaste tiden för ärren.. men det känns lättare idag, jag mår bättre, är väldigt lycklig i all sorgkant. Jag tar min egen stund ibland jobbar på att ärren även skall blekna.
Julen som jag lovade mig själv att jag aldrig mer skulle fira, den har jag firat och kommer att fira den ... på mitt nya sätt ;)
Allt blir bra ! Kanske inte som man tänkt sig från början men det blir bra på nått sätt.
Njut varje minut <3

Av eva johansson - 15 november 2018 10:16

Nu vet den där känslan när man bara vet nått men kan inte svara på hur, man bara vet <3
Flera gånger har jag skakat av mig den när den kommit och sen fått säga till mig själv, skärp dig!
Det känns nästan som om man tjuvkikat i facit och ändå tror det är fel.
Men med åren .. livserfarenheten och tusen meddelanden från min livsguide ( intuition ) så har jag blivit bättre på att lyssna.
Vissa saker vet man ju bara.... och när nått känns fel så ligger det något i det.
Hjärnspökena kör rally som ni nog förstått ;)
Mycket kan man inte påverka trots magkänslan och man bara vet.. andra människors tyckande och handlingar är ett exempel. Men magkänslan kan få mig att göra ett annorlunda val.
Just nu omger jag mig av människor som ger en god magkänsla ... <3
Och bara för att man önskar andra gott så betyder det inte att man får samma önskningar tillbaka <3

Av eva johansson - 14 november 2018 18:07

Pigge och Gnidde håller låda... försökt distrahera dem och undvika dem , men envisare hjärnspöken får man leta efter.
Vem är jag och vad vill jag ? Vad drömmer jag om ? Vad är viktigt ?
Grubbla hit och grubbla dit ..
Alla vill vi vara lagom lyckliga, lagom ledsna .. jobba lagom, lata dig lagom ... detta lagom land ;)
Men vi vill älska mycket, ha mycket pengar och mycket av allt som kan göra oss lagom lyckliga....
Det som gör mig lycklig kanske gör dig olycklig... eller ledsen.. men det betyder inte att du skall styra min lycka.. eller att jag skall ge upp det som får mig lycklig för att göra dig glad.
Man måste hitta sin trygghet och glädje i sig själv, ge det till sina människor, glädjas med dem när de är lyckliga och glada.... <3

<3

Av eva johansson - 11 november 2018 20:15

I världen är Du bara Någon, men för Någon är Du hela världen <3

<3

Av eva johansson - 10 november 2018 21:31

Varför är det så svårt att styra pigge och gnidde ? Levt med dem hela livet men fortfarande styr de mitt tänk om de väl bestämmer sig ... värst är när de analyserar sönder allt.. det blir så jobbigt för det påverkar känslor och allt annat runt omkring.
Det är ju inte så att de verkar ha mitt bästa för mig i sitt analyserande... eller är det precis så det är ? Att de vill få mig att fundera varför vissa saker händer, varför vissa saker sägs ??
Det vore ju bättre om de (pigge och gnidde) kunde lyfta mig istället för att sänka mig ..
Ibland känner man sig inte tillräcklig, ibland når man inte fram.... det är lite två steg fram och tre steg bak ..<3

Av eva johansson - 9 november 2018 17:23

Det förtjänar varje människa, speciellt de som mött kaosets kaos... <3
En del människor får mer av det än andra.. var man själv befinner sig beror helt på vad man jämnför med .. men gissar det ligger över mittemellan ;)
En bit av mig skulle vilja ha sluppit undan och en annan del känner sig starkare... konstig feeling.
Men utan kaosskaparna vill man ju inte vara <3
Just nu är det småkaosigt emellanåt så när lugnet serverar sig så nappar jag snabbt.
Man önskar att småkaosar skall lära sig av stor kaosar men det funkar inte fullt ut så...
Man får ändå vara glad över det otroliga skyddsnät som finns, lite tok slipper undan men stödet finns kvar <3

Av eva johansson - 7 november 2018 20:16

Det är återkommande här jag vet, men det är ju ett intressant ämne ;)
Nya, gamla, krympande, växande... påbyggande..
Intressant, svårt, enkelt ibland ...
Man har sitt relationsnät ... de man möter har sina relationsnät... man känner att det är en liten värld när någon känner någon som känner någon som känner nån <3
Bekväma relationer och obekväma... de bekväma väljer man gärna över de obekväma såklart :)
Men ibland kommer man in i någon annans relationsnät som man kanske känner sig lite obekväm i .. då kan det hända man trasslar sig ur det och hänger mest i sitt eget nät...
Mitt nät ser jag på likt ett spindelnät.. det är ganska stort och en del sitter mer fast i mitten av nätet, nära spindeln (jag) än vad andra gör.
Det händer att man fångar in nya närmast och att man lösgör någon, men de som är som längst ut i nätet de är där de är liksom.

Av eva johansson - 7 november 2018 17:24

Och den mysiga perioden av året.. ni vet tända ljus mysa ner sig i soffan när mörkret och regnet härjar där ute.
Men det är ju endast då det är mysigt ;) inte när man skall köra i mörker och mötande inte bländar av :( det får mig att längta efter den vita snö ... men nu när man är hemma inne i värmen, Netflixserier ... en kopp the, tänds ljus Då är det rätt mysigt ;) (bara filuren som saknas)
Snart dags för adventsljus, glögg och pepparkakor ;) väntans tider... en del väntar på julen, jag firar väntan på ljuset... då det mörka tar upp mindre och mindre tid av vårt dygn.
När man är på rätt sida igen ... man får göra det bästa av sluttampen av detta nattsvarta.

Ovido - Quiz & Flashcards