Alla inlägg under december 2018

Av eva johansson - 29 december 2018 21:02

Ska ni ge några ? Och om ni ger nyårslöften brukar ni hålla dem ? Eller är löften till för att brytas ?
Jag brukar ibland ge löften till mig själv .. det behöver inte nödvändigtvis vara inför det nya året, utan jag ger mig löften under resans gång ... ingen som hör dem så ingen som vet om jag bryter dem ;) bara mitt eget samvete ..
Jag ger ett par stycken till mig själv nu .. inte nödvändigt kommer jag att kalla dem nyårslöften utan det blir löften till mitt eget jag, för mig själv, för min egen glädje och lycka <3
Ett löfte behöver heller inte innehålla en förändring utan den kan helt enkelt vara ett löfte att inte förändra nått ;)
Man behöver heller inte vänta in nyåret för att lova sig själv någonting, precis som om det är ett magiskt klockslag som skulle få en att lyckas hålla sina löften ... det funkar lika bra eller lika dåligt alla andra dagar och alla andra klockslag.

Av eva johansson - 29 december 2018 14:32

På många sätt ett bra år En hel del braiga grejer som tex kärlek <3
Men stundvis tungt och mycket jobb för pigge och gnidde ...;)
Och hur jobbiga de än kan vara så har de oftast rätt och det är ju ganska kul och kan kännas toppen så länge de har rätt om bra saker....MEN de har ju oftast även rätt om jobbiga och trista saker :(
Ibland slår jag bort deras besserwisser fasoner men får ändå upptäcka efter ett tag att de har ju så rätt .... de blir jobbiga om man erkänner det högt för dem ;)
Sorgen har varit den tyngsta .. den otillåtna förlusten som varit oundviklig, den man önskar ingen ...Känner att jag lyckats parera den rätt ok iaf .. i min ensamhet blir den mer påtaglig och svår att slå bort...och så finns det ju vissa datum som blir tuffare än andra ...<3


Kommer nog aldrig komma ifrån känslan av att vissa saker, vissa möten, vissa situationer är helt fel ...känslan äger jag, det vet jag den kanske inte bor där jag känner felet men oftast har jag rätt ... ledd av min livsguide2018 har bjudit på en hel del felkänsla men även på den vackraste rättskänsla

Av eva johansson - 25 december 2018 13:31

Ett platt paket med en personlig text.. någon annans tankar ..<3 så värdefullt att få!
Även om man är liten så kan tankar vara betydelsefulla för de vuxna bara man får dela med sig och att den som får dem verkligen läser dem <3
Det låg ett sånt paket under granen till mig <3
Så mycket klokhet och så mycket kärlek i ett platt paket <3

Av eva johansson - 25 december 2018 06:19

Gästade salongen intill..min har kanske haft sina glansdagar när det varit fullsatt så nu får man nöja sig med halvfullt, nästan tomt eller besöka någon annans salong.
Man tror ju aldrig att med så många biljetter sålda så gapar det så tomt ...det kommer nog bättre föreställningar men det blir aldrig mer slutsålt <3

<3

Av eva johansson - 23 december 2018 09:06

Bara för att man är lycklig så blir man inte av med sorgen ....saknaden, det blir bara ett sätt att leva, gå vidare och lyckan trotsar sorgen och gör allt för att ta mer plats.
Lyckan vet att den är trevligare...sorgen vet att den alltid har sin plats ...minnenas arkiv är både härlig att dyka ner i och smärtsam..<3
Att förlora någon är inte lätt och skall inte vara det om man älskar personen..
Man kan inte jämföra smärtans betydelse ..med någon annans smärta ..någons sorg med den sorg man bär med sig varje dag själv.
Bara för att jag ler är lycklig för vad jag har i mitt liv så betyder det inte att hjärtat inte gråter. <3

Av eva johansson - 18 december 2018 19:44

Alla har vi gränser för vad vi orkar med .. ibland känns det som om det fylls på och svämmar över och man håller sig knappt över ytan ...ändå överlever man gång på gång ..
Jag är välfylld vill jag lova... finns inte mycket utrymme kvar om det ens finns nått kvar.. minnet sviktar, enkla saker ..men det är just där man ser att det brister, när det enkla inte fungerar eller ens att man kommer ihåg..
Det finns gånger jag glömt var jag parkerat bilen, glömt lämna barn på dagis, glömt hämta barn, glömt vart jag är på väg ....
Då var tröttheten betydligt mer närvarande, nu är den inte där ännu men den känns igen ..
Skall jag skratta eller gråta ...? Ibland väljer jag att skratta ...trots att gråten är mer tömmande ..men med gråten kommer följdfrågor .. jag har lärt mig undvika dem

Det är mycket nu och jag vill räcka till Jag vill orka stötta, vill orka behålla lugnet.. det är en kamp mot tröttheten...
Att inte starta trots att startkortet trycker i handen ..signalen når inte fram och jag skratta .. för gråta passade inte in.

Jag läste någonstans att när du kan berätta din historia utan att gråta då är du på väg att helas ... jag är inte riktigt framme där ännu..
Kanske aldrig kommer dit .. trötthet och sorg, men för att jag ler är ingen garanti att jag inte gråter inombords <3

Av eva johansson - 16 december 2018 10:39

Steget mellan lycka och sorg .. vet inte ens om det är så stort att det kan kallas steg ..
Ena stunden är man överväldigad av vad man har, känslan är obeskrivlig härlig .. lika obeskrivlig sorglig är känslan av det man förlorat....
Vissa dagar eller ibland stunder kommer sorgen och flyger över en.. bara för att påminna om vad som fanns och att man skall vara rädd om det som man har <3

<3

Av eva johansson - 15 december 2018 22:28

När man domnar av i hela kroppen av längtan när man är ifrån varandra...man känner att kroppen är ledsen och att den känner sig ensammast .. att även om kärleken i allra högsta grad är levandes och mer än väl besvarad så gör den känslan att man blir rädd att förlora den <3
Att träffa någon man inte vill vara utan, så att även om man bara är ifrån varandra för stunden så blir den längtan och saknaden rent fysisk... kroppen får ont av att själen är kär i en annan själ...
När man blundar och en doft kan få en nära filuren och man somnar med näsan tryckt mot den lukten och känslan blir trygg och skön... <3
När minuter känns som timmar och timmar känns som dygn .. när famnen man funnit är den skönaste man känt... <3
Var inte rädd, men var rädd om Oss <3

Skapa flashcards