Alla inlägg under mars 2019

Av eva johansson - 30 mars 2019 09:28

Inför större privata förändringar blir jag nog mer introvert ... förändringar som vi står inför nu har vi ju tränat lite på egentligen .. men det kräver fortfarande mycket tänk ...
Det kan bli bra och det kan gå åt skogen..men försöker tänka positivt för det ökar förutsättningarna bättre <3
Detta är en förändring som blir temporär är min övertygelse men som ändå har behovet just nu.
Vi går tillbaka när vi lyckats med något som också är behövligt längre fram ... <3
Så just nu är fokus framåt givetvis .. lite mera skärpa än vanligt är ett måste .

Av eva johansson - 30 mars 2019 08:12

Det är spännande .. första är ju väldigt avgörande många gånger för vad man känner inför att mötas igen ...
Alla är vi givare och mottagare, ibland händer det att min givarroll håller tillbaka för att det som mottagits av den man mött känns på något vis olustigt.. obekvämt..
Visst känslor är ju levande allt levande har förmåga till förändring anser jag ..
Det har hänt man varit både för plus och för minus i nya möten .. vad vi hört av andra borde inte ha någon betydelse och hur vi än tänker att man skall bilda sin egen uppfattning så Om man hört något ofördelaktigt så finns den biten i bakgrunden.
Och påverkar känslorna ...
Sen händer det att man redan bestämt vad man tycket innan mötet och det är ju inte att ge någon en ärlig chans ..
Men om man försöker vara neutral för vad man tycker om den man möter så ges bästa förutsättningar till bra känsla.

Av eva johansson - 19 mars 2019 19:26

Den räknas i sekunder, minuter, timmar, dygn, veckor, månader, år ...den bara trampar på framåt .. vissa dagar går utan större notis och andra dagar är helt oförglömlig ..jag minns inte varje dag dessa 480 som passerat ..men jag minns vissa mer tydligt.. Det finns datum som är svåra att möta och tuffa att genomlida...har hänt jag sökt lite stöd när det känts hopplöst men det mesta har jag gått genom själv..
Det är inte synd om mig.. det är synd att det blev så här .. inte alls vad jag tänkte <3

Av eva johansson - 18 mars 2019 20:08

Den går att leva med... eller man kan undvika den stundvis, ibland när den gör sig till känna är den blandad med glädje.. konstigt kan man tycka.. men denna sorg är inte som någon annan...
Ja jag vet att jag förlorat men jag har även vunnit ...stunder och ögonblick som varit helt underbara! <3
Strävar framåt .. skrattar, gråter omvartannat ... ibland känns din närvaro och i nästa stund är du ljusår härifrån ..men vi möttes och vi skiljdes ..möjligheten finns att mötas igen.. den vetskapen gör sorgen lättare att bära många, många gånger <3

Av eva johansson - 13 mars 2019 20:19

Visst vet jag hur det är att ha barn utan npf, men inte att enbart ha barn utan npf..<3
Har inget behov av att testa det förutom då det dyker upp någon som har åsikter om hur jag hanterar situationer ... det går liksom inte att få till en rättvis förklaring så det är Där jag skulle vilja byta, byta för en dag räcker gott.. bara det är en av våra svåraste dagar ;)
Det är ju så att svårigheterna finns hela tiden .. mycket hänger på hur man blir förstådd och det är något som verkligen varierar ..
Det räcker nämligen inte att säga vilken funktion man har .. för det handlar om funktionsvariation .. det vore egentligen väldigt enkelt om man accepterades för den man är, får det stöd man behöver utan krusiduller .. ingen kan ju vara lik den andre även om man är normalstörd <3

Av eva johansson - 10 mars 2019 17:19

Det känns som nyss trots att det hänt massor sen du kom.. som värsta virvelvinden tog du plats och med humör som få.

Finns nog ingen som besitter den förmåga att göra en maktlös, trött och glad med så snabba vändningar som Du.
Att få följa med på resan och förvandlingen från bebis till nästan vuxen har haft sina enorma prövningar <3

Vi kan vara värsta ovänner för att i nästa stund komma ihåg hur mycket vi älskar varandra. Du har en envis och stark personlighet som jag i vissa situationer är stolt över och i andra önskar tog mindre plats.
Du har ofta ett storasysterbeskydd som svänger till värsta syskonkärleken.
Du har fått utstå många prövningar och sett och upplevt saker ingen skall behöva så ung men kämpar framåt ändå Även om jag tappar tålamodet ibland så älskar jag Dig av hela mitt hjärta <3

Av eva johansson - 10 mars 2019 15:22

Helt strömlöst i kropp och knopp ... ingen lust eller ork infinner sig trots högen av måste som hopar sig ...
B12, folsyra och D vitamin bristen gör sig väldigt påmind .. fyller på och väntar på att kraften skall återvända ..det blir tungstyrt när servon tjorvar ;)
Tycker fortfarande det fattas en dag mellan lördag och söndag .. veckoplaneraren gjorde en verklig miss där ;)
Skulle nog ändå utnyttja den för vila .. bli ännu tröttare.. se ännu flera serier...

<3

Av eva johansson - 8 mars 2019 07:08

När trycket i kabinen sjunker och man kämpar för att hålla sig på bra höjd och inte störta i backen .. när den känslan kommer har man flugit länge, länge och säkert med en dålig andre pilot eller så har den tagit och hoppat med sin fallskärm för längesen..
Den förbjudna känslan ...
Under resans gång kliver passagerare av och på, ibland på någon trivsam mellanlandning och ibland i värsta stormen..
Man fortsätter vara kapten och flygvärdinna och försöker behålla lugnet och trivsamheten under resans gång ..<3

Ovido - Quiz & Flashcards