Alla inlägg under augusti 2019

Av eva johansson - 22 augusti 2019 20:08

Tårarna bakom ögonlocken.. skolstart :(
2/3 har fixat förändringen väldigt bra, men 1/3 har det tuffare med förändringar...
Bara för att det inte syns utanpå hur man mår inuti så försvinner inte den olustiga, jobbiga känslan.. att vara ny kan vara enkelt eller lättare för många, men de kan vara jobbigare för någon som verkar tuff <3
Jag kan inte rycka på axlarna och släppa taget jag måste försöka hjälpa och stötta det är ju min uppgift, jag satte dem till världen.. en del klarar sig tidigare men andra inte..
Känner mig otillräcklig och skulle vilja att jag kunde göra mer ....
Nu har vi stöttat upp, börjat om och hoppas på att denna nya start blir bättre... <3
Jag ger inte upp men jag tar nog många djupa andetag.... <3
Man kämpar för dem man älskar, en del av oss får bara kämpa mer ... men ge upp liksom finns inte!
Kommer att välja rätt framför allt annat !

Av eva johansson - 17 augusti 2019 19:38

Varje dag flera gånger så passerar du mina tankar och min längtan <3 Tankarna syns inte, inte längtan heller... men de finns med i min vareviga dag.. smärtan syns mindre nu för jag kan berätta om dig utan att gråta <3 nu kommer tårarna när jag är i min ensamhet...
Jag vet du är mitt favorit bloggämne, återkommande inslag av mina känslor och längtan.
Jag har en period trott att smärtan över att förlora någon som fortfarande lever skulle vara tyngre än att förlora någon till döden ..:(
Sorg går inte att mätas på nått vis, sorgen är något olika för varje filur <3
Jag är givetvis väldigt lycklig över att du lever!
Min sorg, min smärta är ju min att äga.. hur jag hanterar den är mitt eget val.. den har varit tuffare, mycket, mycket tuffare..
Men jag vet även att det finns hopp så länge det finns liv <3

Av eva johansson - 7 augusti 2019 09:49

Händelser runt omkring som väcker längtan till de saknade <3
En bild på en heliumballong från det förflutna som ger ett hjärtestudds....
Det finns så mycket jag vill dela med mig av och fortsätta skapa minnen..<3
Kommer aldrig sluta hoppas och tro på en vändning .. ILY to the moon and back <3

Av eva johansson - 2 augusti 2019 18:50

Att sakna någon även om man egentligen knappt är ifrån varandra... omtanken för varandra.. frågan Är du inte framme ännu ? Har fått en helt ny betydelse när det inte bara är jag som ställer den utan jag även får den.
Det där bubbliga som känns i kroppen när man ser på honom ( och det utan prosecco ;)..)
Känslan att somna intill och bara kunna sträcka ut armen så känner man hans kropp, vakna och höra andetagen .. känna armen och benet som söker kontakt i sömnen ..vakna nära den man drömmer om <3
Jag behöver inte mycket mer för att känna att detta är lyx ... <3
Att få längta och veta att man är efterlängtad <3
Kärlek det jag värdesätter mest <3

Skapa flashcards