Alla inlägg under november 2019

Av eva johansson - 22 november 2019 22:00

Sociala skyddsnätet... Sveriges stolthet... fick fråga idag hur det fungerat ... och jag ville säga att det finns på riktigt, det är inte bara en saga...det funkar för oss svenskar :( ... men jag fick svar ..? Nä, det funkar inte....?
En klump av sorg gjorde sig påmind... så utlämnad ...så maktlös... så jävla ledsen jag var...inte konstigt man kraschat några gånger... <3 så stark jag var stundvis... så ensam jag var oftast <3

Av eva johansson - 22 november 2019 19:09

Känns i knopp och kropp att det kostat på i energi.... <3
När man skall rota i det förgångna för att hitta orsaker till det jobbiga som poppar upp ibland så är det inte lätt att komma ihåg händelser... men känslan man kände, den finns liksom kvar.
Vi började så långt bak jag minns...och det är mina upplevelser, mina känslor som räknas ..<3
Jag var ett snällt barn har min mor berättat för mig flera gånger <3 men det tar ju inte bort känslor man haft liksom..
Tonåren ... kärlekar... tonårsförälder.... separationer... pusslande...mera barn....diagnoser... trauman....dåliga relationer .....m.m
När man levt så länge som jag gjort har det hänt mycket och massor har man glömt eller valt att glömma.
Just nu...Här och Nu <3 vill jag vara <3 älskad och älskar <3

Av eva johansson - 19 november 2019 11:56

Inte rest ännu men bokat resa och hotell för att om möjligt få knyta ihop säcken.. få svar på frågor och bekräftat sådant vi redan vet ..<3
Mitt i julstressen lättar vi mot huvudstaden för att under två dagar få träffa psykolog och doktor.... efter 6,5 långt år av väntan på att lyckas slutföra så känns det skönt och spännande.
Att få möjligheten att bara fokusera på flickebarnet, bo på hotell.. hotell frukost.. känns lyxigt!
Att hon får en chans känns underbart <3
Jag tror inte att bara vi vet blir allt enklare, men jag tror att hennes förutsättningar blir bättre att ha det lättare <3
Det syns inte utanpå hur man mår inuti <3

Av eva johansson - 14 november 2019 19:55

Fy vad det är svårt många gånger..<3 mitt förflutna har en ful ovana att bjuda in mig titt som tätt..inte fullt lika smärtsamt vill jag säga och tro på , men det är ju inte alls sanningen <3 Det är min största lögn ..
Vad dom helst kan väcka upp den och trigga igång mina känslor..jag önskar jag kunde hantera det annorlunda.
Om jag är frånvarande, lätt retlig .. tårögd då brottas jag som värst .. ibland vinner jag och ibland blir jag nockad .. längre mellan gångerna jag nockas, bygger nog upp en styrka.. men inte där än vad jag förstår <3

Av eva johansson - 13 november 2019 17:44

Vår resa till att få veta hur det egentligen ligger till <3 ett samtal att vänta för att få ett datum.... nära nu <3
Vi starta denna resa för 6,5 år sedan och haft ett uppehåll i framsteg till svar i 6 år !
Det hade kunnat ske mycket tidigare, men motivationen att gå vidare har gått ett steg fram och fyra tillbaka därav den långa resan ...<3
Samtidigt börjar jag en egen spännande resa som kommer ta mig tillbaka långt bak i tiden och hitta svar på saker och ting <3
Egentligen så vet jag vad resan kommer att förmedla till mig, men jag vill ändå göra den.. kan nog hända den blir tuff stundvis..<3

Av eva johansson - 6 november 2019 20:21

Många gånger har jag känt att jag inte är ensam trots att jag fysiskt är enda varelsen på plats.. denna sista gång vet jag inte om min familj spelar mig ett spratt eller om jag åter igen är iakttagen ..;)
Egentligen så skrämmer det mig inte och jag har ingen olustig känsla i mitt hem... men om det inte var någon i min familj som lekte med lysknappen runt 0400 på natten .. så vem var det ?
Känslan att man inte är ensam går handihand med saker jag bara vet innan de ens inträffar ..<3 oförklarade men verkliga ..<3

Ovido - Quiz & Flashcards