Alla inlägg under januari 2020

Av eva johansson - 28 januari 2020 20:10

När det bubblar i en av lycka och sorg, bubblar lite över och blöter ner kinderna...<3
När man förstår att det spelar ingen roll vad som händer min kärlek är orubblig och jag finns här om Du någonsin behöver mig <3
När det känns som om man vunnit högsta vinsten, men förlorat den...<3
När man ändå inser att vart det än tagit oss hade man ändå kämpat likadant..kämpat för överlevnad <3
Wow-känsla när man förstår att du lever kvar <3

Av eva johansson - 25 januari 2020 20:24

Känns som om trådarna blir skörare och skörare.. några är förstärkta med knutar som man hoppas håller och en del brister.. innan man hunnit slå en blåknut.
När jag var ung tänkte jag ibland .. vad skönt när man blir äldre då måste allt vara enklare.. nämen så lurad jag är..<3 Det är inte enklare inte alls..men tror att för att man väljer ett visst sätt att leva så blir många saker lättare men det är andra saker som blir väldigt svåra. Det är som om livet hela tiden fyller på i sina vågskålar och helt enkelt vägrar ge någon jämnvikt, alltid övervikt i fel skål :(
Väljer jag fel hela tiden.. Följer ju hjärtat i mina flesta beslut.. är hjärtat för törstigt ibland ? <3

Av eva johansson - 20 januari 2020 23:49

Behöver min sömn, men JB verkar ha varit och farit...:( han glömde mig .... eller var det mina hjärntroll som lura bort honom..?
Mycket som snurrar..en del frågetecken som man hoppas landar snart, har ju bestämt mig väntar bara på motspelarens drag ;)
Det finns kanske frågetecken där oxå, allt kanske inte är förberett för nästa steg..:)
Utvecklande utmaning ..i bästa fall ;)
Väldigt energislukande kan det bli, på ett positivt sätt hoppas jag.. samlar på mig en del i skafferiet så man orkar. Tankar när möjligheten finns ..<3

Av eva johansson - 15 januari 2020 21:41

Jo jag vet jag tänker för mycket...men har alltid varit så, jag bearbetar saker mest då jag är ensam... skriver händelser i metaforer, den som inte känner mig riktigt har inte ofta en aning om vad texten handlar om <3
Börjat skriva på en annan plats utan metaforer... tanken var tidigare en fysisk bok, fått till en start men ändrar mig och lagt ut den i cyber världen.
Har alltid velat få ner i skrift tankar, händelser, beslut och känslor.. för mina människor att ta del av då jag är klar här på jorden <3 nu kan hände inbjudan till insyn kommer medans jag är kvar...vem vet...
Hur ska de annars förstå mig liksom..;)
Samtidigt som det känns som om jag vill hinna berätta mycket mer....och rädd att jag glömmer något <3

Jag

Av eva johansson - 12 januari 2020 09:27

I höstas brakade jag igen .. det har hänt förr, men inte lika tokledsen har jag varit. Sökte hjälp ganska omgående och fick tid hos närpsykiatrin ... screeningar gjordes och det uteslöts att orsaken skulle vara någon underliggande diagnos.
Svaret blev Livet som påverkar mig, en hsp personlighet <3 och det är ju på gott och ont precis som allt annat livet bjuder på.
Om jag blickar tbk till då jag tvingades bli vuxen, när jag beslutade att behålla det barn som börjat växa i min 16 åriga kropp, så kan jag förstå att det brister till slut... <3 Ångrar absolut inte mitt barn på nått sätt och vis, min första riktigt stora kärlek <3
Det handlar inte om att ångra något heller, det handlar om att få förståelse för att det brister, att moderskeppet tar in för mycket..
Det är mer än 34 år sedan och inte många av er har fått överleva sånt jag överlevt.
Finns saker jag borde gjort annorlunda, men vi får sällan två chanser så inte lönt att gruva sig för det. Men det utesluter inte att man påverkas...
Mycket som påverkat är det som man omöjligt kan styra även om man verkligen försöker .. tex det som andra gör/gjort mot mig eller mina människor.
Försöker stötta mina där de har svårigheter och hur mycket jag än förespråkar LAB så brister jag ändå... man är ju bara människa ;)
Försöker stötta dem som stöttar sina människor ..för försök få sista brickan i domino stå upp när allt rasar..var den brickan för någon istället <3
Jag är lycklig, jag mår bra, jag är älskad och jag älskar <3
Jag brister ibland, men jag reser mig igen och kämpar för att aldrig sluta kämpa för dem jag älskar. Även en vuxen behöver sin mamma, låt mig få tillåta det <3

Av eva johansson - 11 januari 2020 07:42

De är ibland väldigt morgonpigga... igår var en händelserik dag med två viktiga samtal som båda påverkar ens framtid. Den ena jobbmässigt den andra fritid...positiva samtal både ock ändå Och fått en att inse saker som man åter igen redan visste men nu är bekräftat... om tilliten var minimal så är den obefintlig ...
En väldigt viktig fråga dök upp och det känns väldigt spännande, utvecklande men framför allt utmanande...mitt jobb är att få klura ut pedagogiska lösningar i mångt och mycket och det är det mest intressant i jobbet.
En spännande vår gås till mötes hursomhelst ;)
Återgivningssamtalet var även de positivt, nu har vi en bra grund att stå på, svaren har kommit och nu blickar vi framåt.
2020 jag är redo och kommer att rusta mig efter vägen, detta blir ett spännande år <3

Av eva johansson - 5 januari 2020 22:17

De har verkligen varit upptagna till och från de senaste dagarna... överkänsliga och analyserande små monster ..
Försöker vinna när vi argumenterar livligt och försöker hitta plats i nuet.. men de är tuffa och samtidigt förstår jag dem ..;) .. men det är jobbigt när de skapar en oro och olust känsla... de skakar liv i intuitionen och ber den vara på sin vakt .. obekvämligheten kryper in i mig och jag funderar om man borde byta plattform helt enkelt... här känns väldigt fel många gånger, fler gånger än det känns rätt... <3

Skapa flashcards