Alla inlägg under februari 2021

Av eva johansson - 16 februari 2021 20:38

En ny utmaning är antagen   och som ni då förstår så är pigge och gnidde i full gång och funderar och funderar...iderna väntar ju inte på sig  det är fullt ös, gäller att få ner dem i skrift så de inte försvinner i mängden tankar. På sätt och vis en större utmaning än i fjol...

Men min pappa har lärt mig att "Det jag inte kan behöver man inte kunna!"

Året som kommer har en hel del att bjuda på bara den förintar coviden så man får göra nått, träffa människor och resa, jag som annars blivit ganska osocial tycker ju inte att livet förändrats speciellt mycket men det är jobbigt att inte ha möjligheten, samtidigt som det är skönt att kunna skylla på nått   

Våren blir dessutom en utbildning rikare, mera kunskap åt folket ! Och om jag har tur så fortsätter hösten i samma riktning...trots min höga ålder så känner jag mig inte främmande att utbilda mig djupare, skall vi jobba tills vi blir 70 kan vi lika göra ännu roligare saker. Kanske det håller dödsångesten borta och man känner sig mer levande ;)

Livet går fort, rasande fort...bara jag hinner med att förverkliga några drömmar..  Få några vuxna "egna" år med min person....:)

Även om min ålder kan ge mig panik så ger den även en skön känsla av att vara mig, att ha delmål och mål. Man är ju inte för gammal förrän man gör sig för gammal själv.


Avslutar med ett favvocitat som håller sig i alla tider " Ta ingen skit!" /Grynet











Av eva johansson - 9 februari 2021 19:55

Jag måste suga in och fundera över saker, det gäller i arbetsliv som i privatlivet... Saker som sägs och som känns fel gör det på en gång, men jag måste få bearbeta det lite.. Se det från olika håll., omvärdera.. :)
Det här året har det blivit en del redan, en del saker gör en glad medan andra saker får en ledsen.
Det som gör en ledsen är ju såklart det jobbigaste för man vet att man måste gå tillbaka till situationen och man måste få det sagt.
Jobbigt är när någon påstår något om en som aldrig inträffat... Förutom med någon annan än mig, man blir tagen för att vara likadan.. Jobbigt <3
Jag brukar säga att prata vad du vill om mig men var säker på att det är sant, den biten kan jag ta :) men påståenden som inte har någon sanning blir en lögn och de har jag svårt för.
Just brottas jag med en känsla att jag prioriterat lite fel... Jag har kan hända varit lite självisk och det försöker jag ändra på. Någon kan ha märkt det.. Men troligtvis ingen..ännu..

Skapa flashcards