Alla inlägg under juli 2021

Av eva johansson - 13 juli 2021 17:31

Att förlora dem man håller av till döden är tufft, sorgligt, en känsla av orättvisa tynger ens hjärta. Varför skall en del åka bananskal och andra kämpa sig blå här på jorden?
Idag har jag fått vara med då du jordfästes i samma grav som din unga, snälla och omtänksamma son... Återförenade för All Tid <3
Mitt i all sorg är jag glad att jag fått lära känna er, sorg över att ni inte längre är med er och firar för att ni levt <3
Vi ses igen min övertygelse <3

Av eva johansson - 12 juli 2021 09:28

När livet känns jobbigt så bedövar man hjärnan med sina drömmar, man gör planen för att nå delmålen innan man kan kan leva den. För varje dag som går så kommer man ju ett steg närmare....   Har haft fullt upp i livet med mina människor men jag hoppas att livet även ger mig lite tid. En vän sa en gång " Nu väntar jag inte längre nu gör jag det jag drömt om!" Så flyttade hon till den plats hon tycker är paradiset   Jag hoppas att jag kommer att finna min plats i tid att hinna njuta av den, men först skall fågelungarna flyga ut ur boet....så jag jobbar på delmålen undertiden.

Jag vill egentligen inte vara kvar i denna del av landet, visst här är underbart på sommaren som om man har tur är så här fantastisk i vanlilga fall är den ju inte det.

Just nu är det lite uppförsbacke, tyngre än vanligt , man slits åt olika håll och man kämpar för att inte gå sönder, då räddar drömmen en ...drömmen , längtan om att det är övergående, det måste jag tro annars håller inget.

Delmål ett är lite hemligt, för de flesta..det kan ju ta lite tid innan man är riktigt i hamn men man måste ju låta startskottet gå nån gång    

Man får inte låta svackorna sluka en ner i djupet, även om det tillochmed kan vara lockande, för tänk om det ger en känsla av befrielse som gör att man bara lyckas släppa allt, skita i ansvar, slå dövörat till och bara sjunka. 

Att ständigt vara otillräcklig för någon, det är jobbigare än vad man tror, det bygger upp en sorg en tyngd för man vill så med hjärtat ..sorgen svämmar över i en flod av tårar, när de ebbar ut finns det plats för lite mera ork att kämpa   

Ovido - Quiz & Flashcards