Direktlänk till inlägg 23 september 2023

<3

Av eva johansson - 23 september 2023 06:03

Dagarna går blir till veckor, månader och år....snart min andra födelsedag utan ditt samtal <3
Saknaden är vidrig, i drömmar möts vi och när jag vaknar och du är borta vill jag somna om igen <3
Tiden ger oss ett avstånd i denna värld men krymper tiden för vårt återseende på andra sidan...för varje dag <3
För mig är du så levande, när jag ser på bilder av dig hör jag din röst och ser dina gester i mitt huvud.
Du är så levande att jag skulle kunna intala mig att du bara är bortrest...men varje cell i min kropp vet att du är borta <3
Smärtan går inte att trycka bort, den är konstant..ångesten och oron hålls på plats så gott det går....det bubblar över när jag är i trygghet, i min comfort zone med människor jag litar på.
De 559 dagarna som gått så har min comfort zone krympt och anstränger mig att hålla kontakt med de som ger mig mest trygghet <3
En överlevnadstaktik jag hittat som fungerar bra för mig <3
Ibland så när man är med trygghetspersoner så kan man tänja på gummibandet och utforska zoner utanför comfortzone ..det är en träning som inte går att stressa fram den måste finnas att vilja göras inom mig och den kräver att jag har någon av mina människor vid min sida <3
Jag saknar dig Mackan så fruktansvärt!

 
 
Ingen bild

Dunsaluns

23 september 2023 08:54

Hur du än lider nu och har sorg så kommer du att finna något i livet som ger dig glädje om du tillåter det. Din älskade vän hade velat att du tillåter dig själv att vara lycklig för små saker som du kan finna trots hans frånvaro. Inte anstormande lycklig eller glömma honom, men se små små ting som påminner om glädje..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av eva johansson - Torsdag 18 april 09:24


Jag är en övertänkare och en eftertänkare och hjärnan är aldrig tyst...den väcker mig ibland då Pigge och Gnidde har värsta diskussionerna... Det handlar inland om att påminna mig om att inte lyssna på dem utan på mitt inre, på min intuition ...jag g...

Av eva johansson - Torsdag 4 april 20:54


Ni som trodde pigge och gnidde rymt eller gått i pension så kan jag glädja er med att så är det inte. Det är alltid full fart på dem och de har åter igen börja störa mig sena kvällar och mitt i natten....bedövade av vår sorg så kämpar de för allt i v...

:)

Av eva johansson - Fredag 1 mars 09:43


Två månader på det nya jobbet och fyra månader kvar av tjänsledigheten...jag är så glad att jag tog chansen och så tacksam att min vännen tjatade på mig även då hon sökte samma jobb ...

<3

Av eva johansson - Onsdag 14 feb 20:22


Tiden förändrar oss, situationer, händelser, trauman...jag har trott att jag förändrats de sista två åren men faktum är att jag förändrades massor för många år sedan de två sista har bara varit de vidrigaste och tuffaste .....

<3

Av eva johansson - Fredag 2 feb 23:20


Livet bjuder på många tankar om varför, hur, var och när? Man får vad man orkar bära...så är det inte saker händer som man inte kan kontrollera, som man inte kan välja och det har ingenting med vilken styrka du har att ta dig igenom det. Jag är inne ...

Ovido - Quiz & Flashcards