Alla inlägg under juni 2023

Av eva johansson - 29 juni 2023 22:15

Det går inte att styra tankarna som söker sig till minnen av min älskade unge. Ikväll var det en serie som triggade igång dem....jag har svårt att se serier där människor förlorar sina anhöriga, jag snabbspolar eller väljer nått annat. Ikväll kom tankarna till min sons "sista" meddlanden till oss hans anhöriga....han gav oss två motton att ta med oss i efterlivet av honom och det första är "Glöm inte bort dem bakom dig, kompis" och det andra är "Inte ens över min döda kropp" Vad han vill ha sagt med det till oss är fritt för var och en av oss att tolka ...Jag är hopplös och försöker hitta något sorts svar i alla hans texter, någonstans så finns det där jag tror det eftersom han skriver det i ett meddelande till en vän...sök svaren i mina texter...  

Jag kommer aldrig att sakna honom mindre, jag kommer alltid att sakna honom massor min Älskade, älskade unge     

Av eva johansson - 22 juni 2023 19:37

Aldrig trodde jag det skulle hända oss...det fanns inte i denna värld, så djupa dalar och höga berg vi bestigit och jag trodde att vi klarat oss ...lite kantstötta men levandes...trodde jag...<3
Min Lillkille har oxå varit en lintott med glittrande ögon och spring i hela kroppen, bus och skratt och väldigt mycket kramar och vackra ord som Jag älskar dig mamma <3
Han fanns alltid för sina småsyskon, visste han att de blev ensamma för att jag var iväg så var han aldrig sen med att erbjuda sin närvaro till dem....trots att han ofta hade mycket med sig själv så var han så mån om dem <3
Han hade någon han kände här i Boden och hade förhört den personen om hen visste vilka hans småsyskon var, hen visste det och han höll den killen att de skötte sig och att ingen var dum på dem.
Det finns en incident för många år sedan då han ville hämnas en händelse, han fråga om han fick besöka idioten med basebollträ...nä sa jag , jag ville inte att han skulle sätta sig i dåligheter och jag trodde då att man kunde lite på rättsväsendet då jag gjorde en anmälan....det kan man inte, våra barn har inte mycket skydd. Helt jävla galet !
Nu saknar jag honom massor, min Mackan hade många kuliga tankar, vi kunde prata om det mesta och det är nått jag saknar fruktansvärt mycket.
Bad jag om hjälp satt det aldrig fast och många gånger hann jag inte be om hjälp så erbjöd han mig hjälp <3
De människor som min Mackan älskade var han oerhört rädd om och beskyddande...men kunde även vara ond mot dem som skadade honom eller hans människor.
Så saknad, så jävla saknas....ett år, 3 månader och 10 dagar ...så overkligt, så jävla overkligt. När jag lyssnar på hans röst och ser på honom i filmerna han skickat känns det mer som om vi inte träffats på länge....inte att han är borta...<3

Av eva johansson - 16 juni 2023 05:58

Vi tror på olika saker och vi söker oss till olika saker i vår sorg, till kyrkan, till naturen, till alkoholen, till medium.....jag tror på andevärlden väldigt starkt det finns inget som kan övertyga mig att jag har fel. Känner av min son närhet och pratar med honom ..folk kan tro jag är knäpp, men jag har pratat med tre olika helt oberoende av varandra och ingen har vetat min identitet innan och de säger saker de inte skulle kunna veta ...
Det är min tröst att få dessa samtal och möten...det tar inte bort min smärta och torkar inte mina tårar men ger mig kraft att fortsätta framåt <3
Min sorg är fruktansvärd <3 men jag finner tröst i min tro, min tro att han finns i min närhet och en dag finns vi i samma värld<3

<3

Av eva johansson - 4 juni 2023 18:05

Den 12/2-2022 så frågade du mig var din vän Simons grav var, du hittade inte dit och jag svarade att vi kan åka tillsammans ...Simon och hans mamma Lena en vän till mig delar grav <3
Jag hämtade upp dig och vi åkte och tände ljus för dem, kvällen före berättade du för mig att han besöker dig och att även andra av dina vänner som lämnat denna värld besöker dig. Du och jag tror på samma sak där och du ville kunna bevisa att det är så ....det har du gjort, jag känner din närvaro ofta, älskade, älskade barn <3
En månad efter besöket på kyrkogården så lämnar du oss...det har nu gått 1 år, 2 månader och 21 dagar sen jag fann sig <3 sorgen och saknaden är inte annorlunda utan nästan värre...smärtan är grotesk... Älskar Dig Min Mackan För All Tid I All Evighet<3

Ovido - Quiz & Flashcards