Alla inlägg under september 2019

Av eva johansson - 26 september 2019 12:01

Det är oftast en strid ... många saker släpper man på för att få andra saker man anser viktigare att fungera. Omgivningen kan vara väldigt ifrågasättande och ibland (väldigt sällan) besvärar jag mig med att förklara.
Det är bara det nödvändigaste, det viktigaste blir för de viktigaste personerna.
Många har redan valt att inte förstå för de tar ändå inte till sig förklaringen... så man ger upp utan att ge upp om ni förstår ;)

Av eva johansson - 18 september 2019 06:55

Efter en tid av återhämtning så är man tbk igen... är en trött person i kropp och själ, älskar att sova helst när man inte får :)
Stressen väcker en långt innan klockan ringer.. försöker ligga kvar och samla på mig energier men det är lönlöst.. somna om är hopplöst när man vet att klockan ringer om en timme....
Då är redan P&G i full fart framåt... de har så mycket att hålla reda på, fundera fram lösningar och analysera händelser så de har ingen som helst tid att sova när jag bäst behöver sömnen.
Ska försöka få lite ordning på deras kaos under dagen <3

Av eva johansson - 17 september 2019 06:48

Den tyngsta dagen nu är det ett år tills den nästa gång kommer ... fram tills dess kantas vi av kärlek och lycka.. många, många glädjelyktor lyser upp vår vandring framåt .
Vi börjar med en vip födelsedag idag <3 sen blir det många kalas och människomöten innan årsskiftet.
Så mycket att se fram emot och en aktiv nedräkning till dagen MKH, 35 nätter <3
Och vi kommer säkerligen ha lite grus i vår bägare men inget vi antecknar i vår agenda att det är på intågande .. det tråkiga tar man hand om då det kommer, inget man sitter och väntar på. <3

Av eva johansson - 11 september 2019 20:25

Månaden då sorgen kryper närmare.... <3
Saknaden värker inom mig, tårarna brinner bakom ögonlocken .. kärleken är oförändrad den är villkorslös och evig.
Love you! Always have and always will!

Av eva johansson - 5 september 2019 13:26

Det jag hoppades på ser ut att utvecklas åt rätt håll... nu vill jag bara skynda långsamt och hoppas på att det håller i sig.
Jag menar skolan, när en person äntligen trivs, känner sig meningsfull och börjar tro på att saker och ting kan fungera då är det så mycket pluss som det bara kan bli.
Starten var trög, mycket svår men har blivit på bara två veckor positiv.
När filur känner att detta ger möjligheter som inte fanns på vår tidigare destination, när filur uppträder mera glad än på mycket länge, så länge sen att man tycker det är konstigt .. då vill jag tro att det är nått positivt som händer, äntligen <3
Jag vill inte låta naiv men det gör jag nog för att samma stund en liten, liten vändning sker så hoppas jag och tror på steg åt rätt håll.
Jag vill inte ta det ifrån mig... <3
Jag vill tro att alla kan lyckas och nå sina mål, vissa behöver bara längre tid på sig och att man tror på dem.
Visst det händer att det går åt andra hållet oxå, men livet är väl tre steg fram och två tillbaka ...;)
Men utan den positiva tanken att det skall fungera får vi nog bara stega bakåt och vem vill det liksom... det man skall passa sig för är väl de djupa dikena ;) de kan nog få vem som hels att tappa fotfästet... så vi går inte längre ut än i vägrenen <3

Ovido - Quiz & Flashcards