Alla inlägg under december 2021

Av eva johansson - 17 december 2021 04:34

Pigge och Gnidde har fullt upp som vanligt ...det är jobb, möten, skratt, längtan, sorg, rim, ramsor, planering, tider och datum och allt möjligt att hålla redan på. Tack och lov för min gammelmodiga kalender, jag förstår mig inte på människor utan en riktig kalender ...hur håller de ihop, håller isär och kommer ihåg utan ? <3
Men med röran och mitt i röran så är bitarna som ger energi, glädje, lycka och hopp <3
Men det är längesen som sömnen var så bråkig med mig, men dagarna lär visa om jag kommit på en sak som spökar, jag kan ju inte skylla allt på Pigge och Gnidde det känns i rättvist med tanke på att kroppen börjar ha synliga ålderstecken ;)
Nä ut och fånga dagen !

Av eva johansson - 16 december 2021 20:16

Fastnade i tankar när jag parkerat bilen i garaget, jag blev nog kvar 30 minuter i bilen lyset släcktes i taket och om jag rörde mig lite tändes det igen.
Livet och dess skörhet <3
Denna tid på året ger oss många förluster av filurer...åren går och när en liten figur gör ett val man själv aldrig skulle våga så kommer minnena av de som finns i vår skuggvärld <3
Det gör mig påmind om att livet har ett slut, jag vill inte dit tanken sätter skräck i mig. Det ger en olustkänsla som kryper genom hela kroppen. Inte för själva döden men för att jag vill leva med mina människor <3
Ikväll tänder jag ett ljus för er på andra sidan, ni som inte valde att gå och för er som fattade beslutet <3

Av eva johansson - 8 december 2021 20:48

Här får man inte visa att man kan någonting bättre än någon annan, du får inte vara duktig..det är nått fult och nått du gör för att andra skall känna sig sämre.
Men om man ändå inte kan hålla sig utan man brinner för det man gör, det är intressant och man känner att man utvecklas och man lyckas med en hel del och du är villig att dela med dig av dina kunskaper, varför får man inte känna det ? Varför får man inte känna att man är duktig?
Att ha intresset och lusten till mera kunskap, att skapa diskussioner som leder till utveckling och ger tankar på aspekter från alla håll kan ju omöjligt vara dåligt. Jo dåligt för dem som inte har intresset att klura och finura för de känner sig så sämre så då för att lyfta sig så försöker man sänka den som sticker ut med för mycket kunskap, det är ju lagom som gäller :(

Av eva johansson - 3 december 2021 23:44

Nu har det varit väldigt oaktivt igen här, men inte i huvudet och inte i livet :)
Hösten har varit full av saker som verkligen är värda att berätta om jag har bara inte tagit mig tiden.
Tröttaste filurer som finns ...
Det bästa i höst är resan till Amsterdam med Abbe och Molle ;) vi överraskade Moa på hennes 30 års dag. Vi bodde hos finaste Ira och vi hade det helt underbart bra, allt blev så bra! Att ringa på dörren med ballonger, musik och bubbel var så härligt! Fick även träffa Alet som inte varit så kry, krama om kändes så bra. Promenerat i den vackra staden, shoppat lite, ätit och druckit gott, mysiga kvällar med sällskapsspel. Vilken rikedom jag har !!!
Att få resa själv med min yngsta son och hans flickvän var väldigt roligt, med men jag gömmer i mitt hjärta, dessa fina ungar en lyx att få vara delaktig.
Lite kämpa har man alltid mer eller mindre, glädje har varit betyg som sätts, besluts som fattas och hund som flyttar in och lyfter personen på ett mäktigt att sätt om ni bara kunde se vad djur kan göra mirakel för funkisar :)
Nyheter som får ens inre att bubbla av lycka !
Kanske för tidigt att skrika rakt ut men skvallrar om för de som behöver veta ??
Nu ser vi fram mot julen och att Amsterdammarna kommer hem och en planerad lite sen 30-års fest ?? och en längtan efter en sjuklöver ???????????

Ovido - Quiz & Flashcards