Alla inlägg den 22 april 2018

<3

Av eva johansson - 22 april 2018 12:52

För några veckor sedan var det en person som berättade om att hennes mans mor är så senil så det är ingen ide att fara dit mer eftersom hon inte känner igen dem .
Det är något jag har svårt med ... när jag förr jobbade på ålderdomshem så var det så för många äldre med demens sjukdom.
Visst är det så i deras värld de hamnat i att de inte kommer ihåg sina barn MEN det viktigaste är väl att Vi barn kommer ihåg att De är våra föräldrar! Vad spelar det för roll att man får samma berättelse berättad för en 100 gånger ???!
Att de inte kommer ihåg att man varit förbi sällan eller ofta .. jag tycker det handlar om vad du kommer ihåg vad du har gjort !

Av eva johansson - 22 april 2018 09:47

Visst är det bland det svåraste som finns att vara, men det mest roliga, fantastiska , underbaraste att man får chansen.
Den unnar ju inte alla som vill och en del av oss får den chansen massor av gånger <3
Det tuffast och samtidigt roligaste är när de är på väg in i och är tonåringar.
Det tuffaste är att släppa taget ... har ju svårt med det tills det är vuxna när något inträffar ;)
Men nu min största här hemma är ju redan 15... vill ju gå på fester, jag vet att det är nu det även bli busigt ... men hon är en person jag vill skydda och förhala från buset så långt det bara går. Så hon går på fest och när hon kommer hem (hon är hos pappa) skickar hon en bild till mig . Jag kan somna tryggt.
Jag förklarar varför till henne och hon är helt med på varför. Viktigt för oss är tydlighet , ärlighet <3 jag vill ju även lära dem att säga nej till sånt som kan sätta dem i knasiga situationer..och ibland kan det vara bra att skylla på mig. Jag får inte för mamma och jag skall blåsa när jag kommer hem ;)
Den största oron jag egentligen har är samhället vad det utsätter våra unga för .. för bra värderingar har de <3 kloka tankar har de oxå <3

Och man får gå på fest men som Askungen vara hemma till midnatt och blåsa grönt för sin mammis och Pappis ! Duktig tjej !

Ovido - Quiz & Flashcards