Alla inlägg den 1 april 2020

Av eva johansson - 1 april 2020 23:09

Livet lär oss hela tiden ... många gånger känner jag mig längre fram på den vägen än andra. Ibland har det med åldern att göra och vissa gånger med erfarenheten <3
Alldeles för öppen och ärlig många gånger.. men det hör till den jag är, där blir det som take it or leave it ;) .. Det är på gott och ont ..
Av erfarenhet har jag lärt mig att det är ingen ide att brusa upp, bli arg och galen ... det har jag testat och det löser sällan nått. Jag måste samla mig se till vad som är, vad som kan bli och hur gör vi ? Det som hänt kan ju inte förändras för att jag slösar dålig energi på det, men det kan bli en förändring om jag funderar mer på lösningen än problemet.
Saker händer utan att man gör nått, men på något sätt blir man inblandad ändå ... oftast för att man är anhörig via blod och kärlek eller enbart kärlek.
Ibland uppfattas jag som om jag tar lätt på saker som kan upplevas allvarliga av andra..men om du känner mig så vet du att jag grottar ner mig lite... pratar om det utan att vara hysterisk.. söker lösningar och strategier .. Allt är inte vitt eller svart, det finns ingen box ;)
Lyfter saker jag funderar på för att få andras åsikter, även om jag för stunden inte är överens med dem så vill jag ha dem.. behöver dem för att hitta min strategi .. min problemlösarväg <3 det kan ibland bli lite hopikok <3 lite av mina tankar, lite av dina tankar, lite av andras tankar... därav min alldeles tokiga öppenhet...:)
Jag är så van att ha så många härliga, besvärliga och underbara tankar, åsikter och problemlösningar under mitt tak att jag saknar det så ofantligt mycket <3 Om ni bara visste vad kloka sju mirakel kan vara <3 samtidigt som de var och en kan ställa till ett litet kaos... Jag älskar dem För All Tid !
Livet ger och livet tar... tack Gode Gud för internet, mobiler och andra sociala medier när avstånden ökar .. tack för kärleken och tack för vänner, tack för olika och tack för Perfect Match <3
Ibland så ler jag och skrattar, men gråter inuti....

Ovido - Quiz & Flashcards