Alla inlägg den 4 april 2024

Av eva johansson - Torsdag 4 april 20:54

Ni som trodde pigge och gnidde rymt eller gått i pension så kan jag glädja er med att så är det inte. Det är alltid full fart på dem och de har åter igen börja störa mig sena kvällar och mitt i natten....bedövade av vår sorg så kämpar de för allt i världen att styra med överlevnadsinstinkt.
Jobbet går....utmaningar över det normala men vi kör framåt. Plugget är roligt, pedagogik teori och metoder...högaktuellt överallt. Strukturen och rutinerna bygger upp..förlorar man dem så rasar det som ett korthus.
Det finns många bra och helt fantadtiska saker i mitt liv, barn, barnbarn, vänner och sånt som inte är min sak att avslöja för andra än den inersta familjekretsen <3
Den tunga mörka sorgen är min ständiga följslagare..som skuggan som ständigt är vid ens sida....imorgon är det två år sedan begravningen och jag vet ju att det är det som dränerar min energi väldigt hårt. Dessa jävla datum som kommer och gör att kroppen krashar att lugorna kämpar efter luft att sömnen tar slut...denna jävla aldrighet, denna smärtsamma saknad och längtan att få mötas igen i en dröm, i en känsla...i ett annat liv <3
Älskad För All Tid I All Evighet <3
Att vara så trasig och ändå fortsätta framåt är det svåraste man gör...<3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards