Alla inlägg under april 2018

Av eva johansson - 10 april 2018 06:17

Detta med att dejta.. nyfikenheten startar vid en bild, vid de första tafatta meddelanden .. Vid ett hej ...
Det är inte det lättaste, det händer att ens nyfikenhet är öppnad många mil bort .
Vårt avlånga land ställer till det lite ;)
Jag och min väninna pratade om det här att träffa någon i vår ålder ..det är inte lätt alla gånger, kanske vi är kräsna ... men vi tappar fort det lilla intresset som väckts upp om kontakten man fått ser ut som om man skaffat sig en brevkompis ;) bilder som skickas blir olämpliga (tro mig vi kan ha en utställning) och om brevkompisen helst vill veta det mest intima om oss.
Det finns ju även de som tar kontakt som man svarar att man inte är intresserad .. då får man oförskämda svar och så blir man blockad ;) ;)
Ensamheten är ju inget som skrämmer oss in i en relation som vi inte vill vara i ...
Ensamheten kan ju vara tråkig ibland, man vill ha någon att vara ensam med.
Att trivas med sig själv som enda sällskap är något inte alla klarar av, men det är då man kommit väldigt långt med sig själv tror jag.

Av eva johansson - 8 april 2018 08:16

Efter att ha varit sjuk efter min op i halsen .. 269 crp när jag kom in med infektion och fick göra en till op .. ätit klart antibiotika i torsdags så säger jag nu välkommen förkylning :(
Så typiskt....
Vill inte ha basilusker ! De är väldigt dålig tajming ...
Nåja det som inte dödar det härdar ;)
Solen visar sig från sin allra bästa sida, vägarna är slaskiga alla tecken på att det finns en sommar där framme !
Undrar lite hur länge snön kommer att vara kvar på gården , jag har sjukt mycket snö så om någon tycker att det är orättvist så delar jag med mig .. bara komma hämta!
Gratis är gott ;) var det inte så ? Haha

Av eva johansson - 6 april 2018 15:31

Tufft att se när unga människor är helt vilsna .. de är lättpåverkade och lättlurade.. de behöver mer stöd från vuxna med att hitta sin plats och ta ansvar för sitt handlade.
Men när de närmaste vuxna inte bryr sig blir man arg !
Att de vuxna bara säger när en minderårig håller på att råka riktigt illa ut ..Ja då kanske han lär sig nått!
Som om det är barnets ansvar att gå ut i samhället och lära sig saker, var tusan är vuxenanvaret? Vi skall väl finnas där , lotsa dem rätt när de hamnar fel, stötta dem ut i vuxenlivet tills de kan flyga själv... inte kasta it dem till vargarna och se om de klarar sig..
Att finnas för dem är ett 24/7 jobb, är man inte tillgänglig ser man till att någon annan vuxen är det. <3
Men att sätta sitt eget nöje framför barnens trygghet och välbefinnande borde vara straffbart!

Av eva johansson - 5 april 2018 16:38

Och inte alls så som man trodde ..man gör upp en bild när ett förslag kommer upp och man tror att förslaget kommit för en viss anledning.... man blir intresserad och förväntansfull tills man förstår att vi inte alls är på samma våglängd.
Vad gör man då ... ju man försöker förklara sin bild av uppkomsten av förslaget och hur man själv tror att det behöver se ut för att fungera, fungera även efteråt ....
Men man känner att ingen verkar förstå ...
Man backar eftersom man inte vill stå bakom ett förslag som tyvärr bjuder på för många svårigheter för dem som de berör.

Av eva johansson - 3 april 2018 22:55

Många har klivit över ... många väljer att kliva över och sånt gör mig ledsen. Unga människor med livet framför sig ... det gör så ont att människor skall må så dåligt att de inte vill leva längre.
Det är så fruktansvärt att människor kan få någon att må så dåligt att de inte ser någon annan utväg .. jag mår illa av det !
Vad lär vi våra barn ? Hur lär vi dem behandla andra ?
Vi får inte ge upp ..! <3

Av eva johansson - 3 april 2018 12:05

Medicin fyra gånger per dygn, delar upp den rättvist mellan dygnets timmar allt för att glra så rätt som möjligt och bli så frisk som det bara går.
Redan är jag ju full i motivation och energier :) helt fantastiskt!
Har fattat ett beslut att skjuta upp op av hand tills jag vet mer om det finns en möjlighet till att bli bättre. Annars så känns det onödigt... jag la op vilande vilket innebär att om jag beslutar mig för att genomgå op så får jag den inom två månader :)
Vi börjar så här så ser man hur det slutar ..

Av eva johansson - 2 april 2018 22:03

Det finns en kärlek som intill döden står oförändrad i alla öden ...
Den kärleken är den starkaste, obrytbaraste och vackraste ..
Den kärleken är trofast och ärlig..
Den kärleken kan ingen krossa! <3
Den finns alltid kvar var man än styr sina steg, vad man än tar sig för, den står där troget kvar.
Alltid har, alltid vill <3

Av eva johansson - 2 april 2018 18:39

Det känns som bra vibbar detta lov ändå, vi har ju hunnit träna på att vara ledig och återgå till rutiner väldigt nyligt.
Men vet ju även att svängarna kan vara otroligt snäva, man kan inte ropa hej förrän man är över ån ;)
Själv är jag sjukskriven veckan som kommer, vilket kan kännas onödigt eftersom jag är så piggelin numera.... men ef infektionen så skall det tas hyfsats lugnt ...
Då hinner kanske mitt adamsäpple sjunka in mera oxå ;)
Hur jag kommer att göra med hand op om två veckor har jag inte bestämt mig, skall rådfråga med läkare imorgon ..
Ett dna test för ovanliga sjukdomar tar någon månad ... och bär jag på den så är en sådan op mest troligt inte mycket till hjälp ... få se vad som sägs imorgon ...
Nu efter min genomgång av lådor och skåpar.. uppe före tuppen så skall jag lata mig lite ;)

Ovido - Quiz & Flashcards