Alla inlägg den 2 maj 2018

Av eva johansson - 2 maj 2018 19:42

Att ta vissa saker till mig och tvinga mig att acceptera planeringar som rör mig som person och som kan påverka övriga.
Jag tycker det är viktigt med kommunikation och struktur även om man ofta uppfattar mig som väldigt svamlig så har jag det väldigt fungerande i funkistänket.
Väldigt viktigt är uppstarter , att det görs en arbetsbeskrivning med tillhörande katastroftänk.
Speciellt när det handlar om aktörer som saknar rutinerna och strukturen ... man vill kunna och man vill känna till allt men det fungerar inte så i verkliga livet.
Men efter att jag lyft mina funderingar fått en bättre bild så blir det ett ok, men kommer att trycka på kommunikationen hur viktig den är.
Gillar inte att bli inslängd i en karusell utan stopp knapp!

Av eva johansson - 2 maj 2018 07:07

Möten har man gjort och hundratals är kvar .. eller det kanske inte räcker med hundratals gjorda ...
Jag tycker det är lite svårt ofta för kraven på barnet är att han skall göra precis som han blir tillsagd och inte något annat.
Barnet får inte ifrågasätta en vuxens uppförande trots att jag försöker lära dem ifrågasätt allt som inte känns okej.
Sen är det inte ok med ogiltig frånvaro och att man ligger efter i en del ämnen ...
Vi har ju olika ansvar skolan och föräldern .. jag gör mitt yttersta för att han skall ta sig till skolan och att han skall uppföra sig och ha ett bra bemötande mot andra, skolan skall motivera och locka honom till studier.
Varje gång jag får ett pling om ogiltig frånvaro så ringer jag och jagar honom .. men jag jobbar ju även så det går inte alltid göra uppföljning att han gått på lektion.
Jag tycker ingen skall jaga in honom det är hans eget ansvar att sköta sin skolgång han får all stöd och hjälp han behöver, men ingen av oss kan göra det åt honom. :)

Ovido - Quiz & Flashcards