Alla inlägg under maj 2019

Av eva johansson - 31 maj 2019 19:42

Du satt där vid bordet på uteserveringen när jag kom gåendes..satt där med två andra figurer som jag känner.
Jag var tvungen att passera han som satt med ryggen mot mig innan jag såg att det var Du <3 mitt första största hjärta..
Du hälsade på mig och jag fick slå mig ner på bänken intill dig och vi började prata med varandra... vad vi sa vet jag inte, för jag vaknade då .. hade gärna sovit en stund till, det var ett efterlängtat möte och det kändes trevligt.
Kändes verkligt och jag hörde din röst tydligt .. du såg yngre ut än jag mindes dig <3 min kärlek till dig kändes precis som alltid överväldigad <3
Mitt hjärta må ha brustit många gånger, men slutar älska gör jag aldrig !
Ingen kan förstå min smärta som aldrig upplevt min sorg <3

Av eva johansson - 26 maj 2019 19:12

Idag var det gula blommor.. maskrosor som väckte upp längtan och den oändliga odödliga kärleken <3
Det fanns en tid då en bukett av de första maskrosorna plockades av en stor kärlek till mig och prydde köksbordet i ett stort dricksglas.
Så liten handling med så stor betydelse.. som idag påminner en om både kärlek och sorg <3 som aldrig kommer att finna ett slut <3
Min förlorade skatt <3

Av eva johansson - 22 maj 2019 21:50

Men inte fullt så nervöst så man inte kan sova ;)
Imorgon är det ju dags för besök på nya skolan, känslan är bra och det är med positiv känsla vi kommer.
Den känslan har fått växa fram eftersom behovet av att få smaka inombords på beslut och förändringar är ganska stor här hos Funkisfamiljen <3
Vi har ju av erfarenhet lärt oss att förberedelse är viktigt i vissa moment och detta är ett av dem.
Här i huset är det tyst och mina yngre tonåringar sover sedan ett par timmar.. <3
Laddar för en lång, spännande och förhoppningsvis bra dag !

Av eva johansson - 19 maj 2019 22:44

Ibland är den överskattat.. man måste lära sig att känna av vad som bör förberedas och vad som verkligen inte skall ha någon möjlighet till att stressa upp sig...
ibland misslyckas man ju såklart men nu känns det som om vi är helt rätt, några veckor att det får sjunka in.. så väcktes nyfikenheten och kvällens snickochsnack känns toppen.
Med tanke på vår utflykt som kommer för att stärka det som väntar oss så är det fantastiskt med positiv känsla <3
Gör om gör rätt har landat i oss berörda och vi ser fram emot förändringen <3
En spännande vecka väntar oss ..

Av eva johansson - 17 maj 2019 11:08

Att det slutgiltiga skulle bli som det blev visste vi nog egentligen innerst inne..menså länge det inte är fastställt så finns det ett hopp om annat..
Nu blev det så här och det finns ingenting att göra..det är bara gilla läget och göra det bästa av situationen .. så jag har nog landat, nu är ju inte min landning den viktigaste men den behövs ändå.
Man kan ju behövas en hel del och då är det ju lika bra att vara rustad så bäst att ta reda på så mycket som möjligt och fortsätta försöka ligga steget före <3

Av eva johansson - 13 maj 2019 23:44

När man måste sova då går det inte men när man vill ha vaken tid då funkar det inte .. är det bara min hjärna som fungerar så ostabilt ;)
Tusen tankar och frågor och lika många obesvarade.. det är inte lätt att söva sig själv alla gånger.
Försökt med serier, är ju känd för att inte fixa många minuter innan de blå släcker ner ... men nu har jag sett fyra avsnitt, det måste vara ett rekord ;)
Men det är ett hopplöst fall när det väl händer och det finns väl inget bättre tillfälle än mitt i natten för olösta världsproblem och tankar på den som Ghostat en ..<3
Livet ... jag vet <3

Av eva johansson - 5 maj 2019 14:01

Det blir ju det när man får mycket att tänka på och om det även gör en upprörd så kan man glömma sömnen helt... försökte få hjärnan och hjärtat att somna i natt men när Pigge och Gnidde springer maraton mellan de två stationerna så lyser sömnen med sin frånvaro.
När man fattar varför vissa filurer har svårare perioder, när de anledningarna gör att man känner ilska och blir ledsen samtidigt.. när man börja tänka OM.. och anklagar sig själv för att man varit mindre lyhörd och njutit av sin egen lycka..jag hade kanske kunnat göra nått... men tappat lite fokus ..:(
Men nu står jag med klar blick och släpper den inte.... Gör Om Gör Rätt , börjar bli ett motto här i mitt liv. <3

Av eva johansson - 5 maj 2019 09:29

Man har ju olika människor man ser upp till, som blir ens idoler det behöver inte nödvändigtvis vara en artist av nått slag... det kan ju vara någon som uträttat något modigt .... jag har fått berättat åt mig om en helt fantastisk kvinna ( egentligen hennes mor, far och syskon oxå) som är en av de som gjorde skillnad när 2a världskriget härjade i Europa .
En familj som räddade människor från döden med sitt eget liv som insats, denna kvinna är mormor till min svärson <3
Hennes och hennes familjs mod uppmärksammades i Nederländerna i helgen och min dotter och min svärson närvarade vid denna ceremoni .
Jag fick berättat för mig om deras hemliga telefonstation de gömde i taket i sitt hus och hur de fick låtsas som ingenting när nazisterna gjorde husrannsakan hos dem.
Hur hon fått bevittna när hennes anhöriga tas ifrån dem för att aldrig återses..
En människa som gjort skillnad på riktigt <3
Kärlek och respekt <3

Bilden här nedanför är autentisk <3

Ovido - Quiz & Flashcards