Alla inlägg den 24 maj 2022

Av eva johansson - 24 maj 2022 06:11

Pollen gör mig trött, sorgen sänker mig och otänkta kommentarer dränerar det lilla energi jag lyckats ha. Beklagar sorgen, men du har ju 6 barn kvar ! Jag kan vara en förstående person att människor inte vet vad de skall säga till någon i min situation....men hallå! Om du bara har ett barn som du förlorar är din sorg större och värre än min? Och om du har flera barn, vilket barn kan dö då som ger dig en lindrigare sorg eftersom du har fler?
Nästa gång jag får en så oförskämd kommentar skall jag fråga.
Visst man skall ha förstående för att människor inte vet vad de skall säga....men förståelse och respekt för min situation den är ju mer viktig ...det är ju jag som är trasig, oerhört trasig och otänkta ord kan sänka min tillvaro totalt <3
Vet ni inte vad ni skall säga, så stanna vid beklagar sorgen...tröstande ord existerar inte så gör inga tarvliga försök, tack !

Ovido - Quiz & Flashcards