Alla inlägg den 6 januari 2023

Av eva johansson - 6 januari 2023 09:44

Sömnen är min bäste vän men även min fiende...sömnen är min flykt från känslor och händelser som är svåra att hantera dygnet runt.
Vaken tid kommer jag till många insikter hur jag tar mig fram och gör dagarna lättare att vara vaken på.
Att få till det teoretiskt är inte alls svårt men att leva det praktiskt är grymt jobbigt.
Tänker ibland att jag borde ha en egen PT för överlevnad.....någon som hjälpte mig till mod att vara mer vaken ...<3 det kommer nog ändå så småningom....jag vet ju att jag inte skall stressa, men för att komma över hinder måste jag nog tvinga mig några gånger och då vore det bra med en PT <3
Det enda som fungerar är att stiga upp och jobba...ja och nu lagar jag middag fler gånger än en gång i veckan....så det tar sig.....sakta...<3
Några livlinor har jag att dra i, vetskapen att dessa vänner finns är ovärderligt...många man trodde var ens vän finns knappt eller inte alls.
En vän erbjöd sig att tända vid graven på nyår då vädret fick mig att vända i Avan, en vän som finns även om vi sällan hörs....så tacksam i mitt hjärta <3 Hon sa att det gör hon det är inget besvär...hon vet att det betyder mycket att det lyser vid graven, tack S <3

Ovido - Quiz & Flashcards