Direktlänk till inlägg 2 november 2022

Älskad och saknad <3

Av eva johansson - 2 november 2022 17:07

Sorgen har sina klor i mig, stundvis borrar de in sig djupare och allting förlorar sin mening ...varför, varför, varför ...aldrig får jag nått svar! Jag försöker leva normalt, stiger upp på morgonen har mina rutiner ...kör till jobbet, jobbar och kör hem...i bilen hem tar orken slut att försöka, att låtsas att allt är normalt. Att allt är som det borde vara, att min Lillkille fanns kvar <3
Att fått ha ett barn till låns i 26 år och sen acceptera att han lämnat mig går inte att förstå, smärtan är så fruktansvärd den går inte att beskriva, saknaden är vidrig!
Jag ser honom framför mig levandes, glimten i ögat...jag hör hans röst i våra diskussioner om livet och allt möjligt ...hur kan han bara vara borta..min älskade Lillkille <3
När jag kommit mig hem så kraschar jag oftast, tårarna rinner och min kropp skakar....när min ångestattack ebbat ut så avleder jag min hjärna med serier och sömn, för att nästa morgon vakna och försöka leva normalt en dag till......
Jag har så mycket att försöka för, men smärtan av min förlust gör mig begränsad....jag orkar lite men långt ifrån vad jag önskar jag klara av...<3

 
 
Ingen bild

anonym

4 november 2022 11:47

Vill bara att du ska veta att jag önskar dig tröst och styrka när du navigerar i denna svåra tid - och önskar dig hopp och helande när du är redo.

eva johansson

4 november 2022 19:34

En förälder som upplevt detta fruktansvärda blir aldrig redo för att bli hel....en förälder som upplevt detta kämpar sig att överleva dag för dag....får inse och tvingas acceptera att ingenting blir som förrut, att man förändras som människa, man skrattar men gråter hela tiden inombords

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av eva johansson - Torsdag 18 april 09:24


Jag är en övertänkare och en eftertänkare och hjärnan är aldrig tyst...den väcker mig ibland då Pigge och Gnidde har värsta diskussionerna... Det handlar inland om att påminna mig om att inte lyssna på dem utan på mitt inre, på min intuition ...jag g...

Av eva johansson - Torsdag 4 april 20:54


Ni som trodde pigge och gnidde rymt eller gått i pension så kan jag glädja er med att så är det inte. Det är alltid full fart på dem och de har åter igen börja störa mig sena kvällar och mitt i natten....bedövade av vår sorg så kämpar de för allt i v...

:)

Av eva johansson - Fredag 1 mars 09:43


Två månader på det nya jobbet och fyra månader kvar av tjänsledigheten...jag är så glad att jag tog chansen och så tacksam att min vännen tjatade på mig även då hon sökte samma jobb ...

<3

Av eva johansson - Onsdag 14 feb 20:22


Tiden förändrar oss, situationer, händelser, trauman...jag har trott att jag förändrats de sista två åren men faktum är att jag förändrades massor för många år sedan de två sista har bara varit de vidrigaste och tuffaste .....

<3

Av eva johansson - Fredag 2 feb 23:20


Livet bjuder på många tankar om varför, hur, var och när? Man får vad man orkar bära...så är det inte saker händer som man inte kan kontrollera, som man inte kan välja och det har ingenting med vilken styrka du har att ta dig igenom det. Jag är inne ...

Ovido - Quiz & Flashcards