Direktlänk till inlägg 5 november 2022

<3 <3<3

Av eva johansson - 5 november 2022 08:07

Min situation är inte ovanlig vi är så många överlevare, ett skrämmande antal människor med en osynlig sorgekappa på våra axlar. Men bara för att den inte syns så betyder det inte att den inte finns. Den är tung, tuff att bära med sig och den lämnar oss aldrig.
En sorg man inte önskar någon annan att bära, det allra svartaste jag kan tänka mig ..<3 en sorg som förändrar resten av ens liv och lär en skratta och gråta samtidigt <3
Man träffar på människor som säger så konstiga saker om ens sorg, människor som blottar ens sorg i situationer man inte är förberedd i.
Människor som ser ens trauma som en nyhet och inte kan låta bli att ringa runt till all de känner eller berätta på stan till sina bekanta ...allt detta slår tillbaka på mig som kämpar att överleva dag för dag ...har även hört "Jag måste få berätta...."
Dessa personer skakar av sin pluppighet och fortsätter snacka ...de har ingen förståelse för människan i traumat, "Vaddå liksom, det måste gått över, hon jobbar ju"
Oförstående personer som man tydligen inte får kalla korkad, men som får sänka en med sin brist på empati. Jag kallar dem korkad ändå för de är korkade som tycker de har rättigheter att prata om mitt trauma och ber jag dem sluta gör jag fel, de är inte bara korkade de är elaka ...jag har ett öppet sår som de anser de kan strö salt i ...Att inte fatta att mitt jobb med rutiner och struktur som gör att jag pausar mina känslor mina tankar korta stunder gör att jag överlever....en dag till <3
Det gör att jag inte blir liggandes för att aldrig kunna resa mig...för den risken finns alltid...
Har haft några dagar då den risken varit mindre, den blir mindre beroende på vilka jag har runtomkring mig ...och det kommer fler av de dagarna, de dagarna bara blev och det känns tryggare...sen väljer jag fortfarande att undvika situationer och människor som anser att de har rätt att de bara måste ....
Jag blir lite socialt isolerad både av eget val men även pågrund av de som är korkade, de gör mig rädd, rädd att jag kraschar på fel ställe...jag kommer att krasch tusentals gånger men jag vill göra det i min egen comfort zone <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av eva johansson - Torsdag 18 april 09:24


Jag är en övertänkare och en eftertänkare och hjärnan är aldrig tyst...den väcker mig ibland då Pigge och Gnidde har värsta diskussionerna... Det handlar inland om att påminna mig om att inte lyssna på dem utan på mitt inre, på min intuition ...jag g...

Av eva johansson - Torsdag 4 april 20:54


Ni som trodde pigge och gnidde rymt eller gått i pension så kan jag glädja er med att så är det inte. Det är alltid full fart på dem och de har åter igen börja störa mig sena kvällar och mitt i natten....bedövade av vår sorg så kämpar de för allt i v...

:)

Av eva johansson - Fredag 1 mars 09:43


Två månader på det nya jobbet och fyra månader kvar av tjänsledigheten...jag är så glad att jag tog chansen och så tacksam att min vännen tjatade på mig även då hon sökte samma jobb ...

<3

Av eva johansson - Onsdag 14 feb 20:22


Tiden förändrar oss, situationer, händelser, trauman...jag har trott att jag förändrats de sista två åren men faktum är att jag förändrades massor för många år sedan de två sista har bara varit de vidrigaste och tuffaste .....

<3

Av eva johansson - Fredag 2 feb 23:20


Livet bjuder på många tankar om varför, hur, var och när? Man får vad man orkar bära...så är det inte saker händer som man inte kan kontrollera, som man inte kan välja och det har ingenting med vilken styrka du har att ta dig igenom det. Jag är inne ...

Ovido - Quiz & Flashcards