Direktlänk till inlägg 23 november 2022

27 år...

Av eva johansson - 23 november 2022 10:26

Ett gossebarn föddes för 27 år sedan, ett gossebarn som firar sin första födelsedag i himlen. Det är så ofattbart galet så ingen kan förstå. När denna Gosse kom till oss, så landade han i så mycket kärlek han var Älskad från första stund av sin mor och sin far och sina äldre syskon, även övriga i hans släkt. Han hade alltid en plats i någons famn, han sov gärna i någons armar. Jag kommer ihåg en gång då han skulle fylla 7 år, vi var på en tillställning och han blev så trött hans pappa sa att "Kom du får somna i min famn" Gossen svarade "Nej, jag vill somna i mammas famn, det är mjukare" Han kom och la sig i min famn och somnade, älskade ungen min   Denna Gosse var en snabb lite busig pojk, han klättrade i ribbstolen på öpnna förskolan då han var sju månader, sprang när han var 9 månader och cyklade utan stödjul då han var 2,5 år. På promenader var han alltid steget före, han småsprang bredvid och klättrade upp i nästan varje lyktstolpe. Han klättrade på tak, längs stuprör och gjorde backflips från cykelbodataken. Man hade hjärtat i halsgropen mer än en gång....

     

Han hittade även på en hel del annat bus som inte var så bra eller som var så lagligt, konsekvenstänk var inte hans bästa sida. Han stod upp för sig själv, stod för det han ställde till med och in i det sista har han försökt gottgöra det han gjort fel eller galet.

Gossen hade ett stort hjärta, omtänksam, snäll och älskvärd hela människan! Aldrig någonsin under sitt liv, 9592 dagar har han kallt sin mamma eller pappa för fula saker. Han kan ha tänkt dem men aldrig uttalat dem <3

Han var klurig hade lösningar på det mesta, inte alltid så snygga lösningar men de fungerade och det var precis det han var ute efter. Fortfarande idag kan jag hitta en av hans lösningar han gjort...som jag inte hade en aning om <3      

Han älskade allt som hade motor och hög fart, så rädd man varit då han kört iväg med ett fordon, men det gick inte att stoppa honom.

Han ville skydda sina syskon och finnas för dem, han älskade dem och älskade att retas med dem. Han var givmild med varma, hårda kramar och kärleksfulla ord. Han avslutade alla samtal "Jag älskar dig mamma, puss, puss" Han är så fruktansvärt saknad och älskad för All Tid I All Evighet.

Han var och är limmet mittimellan, tre äldre och tre yngre och han kittar fast dem   

      

Du och jag min Älskade unge, du är Alltid vid min sida och jag saknar dig så jävla mycket   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av eva johansson - Torsdag 18 april 09:24


Jag är en övertänkare och en eftertänkare och hjärnan är aldrig tyst...den väcker mig ibland då Pigge och Gnidde har värsta diskussionerna... Det handlar inland om att påminna mig om att inte lyssna på dem utan på mitt inre, på min intuition ...jag g...

Av eva johansson - Torsdag 4 april 20:54


Ni som trodde pigge och gnidde rymt eller gått i pension så kan jag glädja er med att så är det inte. Det är alltid full fart på dem och de har åter igen börja störa mig sena kvällar och mitt i natten....bedövade av vår sorg så kämpar de för allt i v...

:)

Av eva johansson - Fredag 1 mars 09:43


Två månader på det nya jobbet och fyra månader kvar av tjänsledigheten...jag är så glad att jag tog chansen och så tacksam att min vännen tjatade på mig även då hon sökte samma jobb ...

<3

Av eva johansson - Onsdag 14 feb 20:22


Tiden förändrar oss, situationer, händelser, trauman...jag har trott att jag förändrats de sista två åren men faktum är att jag förändrades massor för många år sedan de två sista har bara varit de vidrigaste och tuffaste .....

<3

Av eva johansson - Fredag 2 feb 23:20


Livet bjuder på många tankar om varför, hur, var och när? Man får vad man orkar bära...så är det inte saker händer som man inte kan kontrollera, som man inte kan välja och det har ingenting med vilken styrka du har att ta dig igenom det. Jag är inne ...

Ovido - Quiz & Flashcards