Direktlänk till inlägg 29 december 2022

Årets sista dagar...

Av eva johansson - 29 december 2022 20:21

Detta hemska vidriga år lämnar jag snart bakom mig, men dess fruktansvärda smärtsamma sorg följer med mig in i det nya året...går vid min sida tills den dagen jag själv går över till andra sidan <3 Min terapeut säger att jag måste låta detta ta tid...vi pratar om hur jag hanterar sorgen...hon säger att hon tycker jag är en klok person..<3
Jag vet ju att detta har förändrat mig...att tro att jag någonsin blir som jag var är inte så hoppfullt..jag kommer att skratta, vara glad och känna lycka...men en del av mig kommer alltid gråta och vara så förtvivlad.
Jag isolerar mig mer än tidigare...kanske det lättar längre fram...kanske inte...
Läkaren som ringde och förnyade min medicin sa att Det sägs att tiden läker alla sår, men det är inte sant tiden läker inte alla sår. Detta kommer du få bära med dig resten av livet.... Ärlighet, skönt och smärtsamt...
Jag är fortfarande där, där jag inte vill leva men inte heller dö...allt gör så ont fysiskt och saknaden är smärtsam. Jag kan prata om honom med kärlek utan att gråta...även om det är svårt....tårarna tränger sig fram ut genom ögat, ner på kinden...näsan fylls av snor så jag får snyta mig ...
Bäddade rent i sängen...som var hälften fylld av snorpapper... Bäddat sängen med Mackans lakan , dem han hade den sista tiden ...<3
Jag går in i det nya året...avståndet mellan oss har ökat samtidigt som det minskar ...jag är inte längre rädd för att dö, jag vet ju att Mackan tar emot mig <3 Men jag vill inte dö...jag vill inte leva <3
Var inte rädd, men var rädd om er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

:)

Av eva johansson - Torsdag 18 april 09:24


Jag är en övertänkare och en eftertänkare och hjärnan är aldrig tyst...den väcker mig ibland då Pigge och Gnidde har värsta diskussionerna... Det handlar inland om att påminna mig om att inte lyssna på dem utan på mitt inre, på min intuition ...jag g...

Av eva johansson - Torsdag 4 april 20:54


Ni som trodde pigge och gnidde rymt eller gått i pension så kan jag glädja er med att så är det inte. Det är alltid full fart på dem och de har åter igen börja störa mig sena kvällar och mitt i natten....bedövade av vår sorg så kämpar de för allt i v...

:)

Av eva johansson - Fredag 1 mars 09:43


Två månader på det nya jobbet och fyra månader kvar av tjänsledigheten...jag är så glad att jag tog chansen och så tacksam att min vännen tjatade på mig även då hon sökte samma jobb ...

<3

Av eva johansson - Onsdag 14 feb 20:22


Tiden förändrar oss, situationer, händelser, trauman...jag har trott att jag förändrats de sista två åren men faktum är att jag förändrades massor för många år sedan de två sista har bara varit de vidrigaste och tuffaste .....

<3

Av eva johansson - Fredag 2 feb 23:20


Livet bjuder på många tankar om varför, hur, var och när? Man får vad man orkar bära...så är det inte saker händer som man inte kan kontrollera, som man inte kan välja och det har ingenting med vilken styrka du har att ta dig igenom det. Jag är inne ...

Ovido - Quiz & Flashcards