Alla inlägg den 1 februari 2018

Av eva johansson - 1 februari 2018 21:42

När man är så där jätte trött och man vet att det skönaste är om man kunde gå i sängen direkt och sova... men man vet att om man gör det så somnar man inte på flera timmar man vrider och vänder på sig ... läser nyheter och spanar in fb.
Men om man lägger sig i soffan och låter en film söva pigge och gnidde och man kan efter ett par timmar leda sig själv sovandes till sängen och somna in igen hur enkelt som helst.
Då tänker man på morgonen att så skönt att sova i sängen, imorgon går jag direkt och lägger mig i sängen men se nej det fungerar inte.. en lösning tv i sovrummet ? Vill inte ha det ... tanken är att det skall vara så skärmfritt som möjligt .. förutom då på mobilen .. ;)
Nåja ... bäddar mig tillrätta för att söva pigge och gnidde , Over and out!

Av eva johansson - 1 februari 2018 19:21

Vad lite man visste då man var ung, man väntade sitt första mirakel man var 16 år.
Man hade drömmar och man trodde livet var evigt, eller åtminstone oändligt...
Då visste man ingenting ...nu vet man mer.
Man har nått över halvlek och man blickar lite tillbaka till det ovetande..om man hade då vetat vad man vet idag, hade man gjort nått annorlunda?
Trygg i vem jag är och den jag har blivit i de val jag gjort.
Men om jag med denna vetskap spolar tillbaka tiden vad skulle jag göra annorlunda....?
Det finns nog en del saker... jag skulle följt några andra drömmar , men det är inte försent ännu.
Jag vill inte säga att jag ångrar saker men jag kan säga att jag gjort saker annorlunda.
Det kan ju finnas en anledning att jag gjort de val jag gjort , anledningar jag inte ser ännu.
Jag vet att tiden går och jag har några saker jag vill göra och jag skall försöka nå dem så jag inte ångrar att jag aldrig försökte.
Jag blir ibland ifrågasatt och skall måsta försvara mina beslut och mitt tillväga gångsätt ... vet inte varför...
Jag har gått den väg jag gått, jag har nått de mål jag nått och jag sätter upp nya intressanta mål för min framtid.
Jag har passerar halvlek ..

Ovido - Quiz & Flashcards