Alla inlägg den 14 februari 2018

Av eva johansson - 14 februari 2018 22:43

Pratat med min globetrotter ikväll, hennes röst sprudlade av glädje och man kunde höra en förväntan av vad som komma skall.
De reser mot värme och äventyr hon och Sjoerd, vi måste göra upp innan de far hur vi kommunicerar och kolla upp tidsskillnaden.
Själv blir man kvar här i norr ett tag till ... månader för att vara mer precis..
Hoppas på att vi tinar fram här under den enorma mängd snö som aldrig vill sluta falla.
Längtan till svart natt, doften av värme och salt hav ..ljumma sköna kvällsvindar och heta dagar ... jag har landat så väldigt tokigt när jag kom hit till jorden...
Medelhavet räcker så gott åt mig ... <3
Dröm och längtan ...

Av eva johansson - 14 februari 2018 18:04

Familjen kaos .... det har hänt mycket det senaste åren i konstruktionen av denna.
Även om ingen egentligen fallit bort så har förluster uppkommit ..det är pga avstånd rent geografiskt men även avstånd rent själsligt.
Inget av dem kan man styra och man låter bli att påverka dem eftersom alla individer har rätt till sitt eget liv.
Förlusterna har blandade känslor av lycka, glädje och sorg.
Det är fantastiskt när ens personer följer sina drömmar, testar om vingarna bär dem, det är en glädje att se dem ta stegen ...
Någon vill leva Svensson livet, någon vill se världen... de följer sitt Det är sorg när förlusten inte är geografiskt ..

”I still love you, always! /mom ”

Av eva johansson - 14 februari 2018 17:41

Jag har ju i perioder haft lite problem med aoutopiloten, men han har flugit bra denna vecka. Och passageraren som behöver extra stöd pga av tillfällig flygrädsla har klarat av höjden.
Vi fortsätter mot samma mål men vi har sänkt hastigheten och vi gör några landningar för att fylla på bränsle.
Flygtornet som håller i viss undervisning och stöttning är underrättad och har förståelse för förseningar ... bättre sent i denna fas än för tidigt i nästa...<3
Vädret är bra, sikten hyfsad och luftgroparna och turbulensen har lagt sig ...ILY !

Av eva johansson - 14 februari 2018 07:16

Igår behövdes den ..huset mörklagt, man kunde ana att någon var uppe och tassade...
Svårt att ta igen förlorad sömn men man får ibland göra ett försök <3
Enda ingången som var öppen igår var mina egna filurers <3 den är ju aldrig stängd.
Hemfärden igår var lite besvärlig med snöande som ledde till snörök (är ju allergisk mot snörök sen vi for av vägen jag och sonen) men när jag kom hem och upptäcker att min Pappis varit och skottar med traktorn min gård då blir man tacksam och glad.
Livet är ett ekorrhjul som snurrar.. även om man får utmaningar på sitt jobb så sker allt från samma utgångspunkt.
Men vad trist det vore om utmaningarna uteblev ....
Efter jobbet åker man hem till sina filurer, ibland blir det middag ihop men det är inte en regel längre...
En liten skatt smsa igår att hen och jag borde åka bort tillsammans :) och visst har hen så rätt i det.
Sen kom en fråga om jag visste vad hen saknade....och det var att få må bra <3

Ovido - Quiz & Flashcards